Visma Spcs lanserar ny funktion baserad på GPT-3

Trött på att behöva komma på hundratals produkttexter till din webshop? Visma Spcs har nu integrerat Open AI GPT-3 i sin webshoptjänst. Det har resulterat i att det nu finns en helt ny gratisfunktion som tolkar produktbilder i företagets webshop och snabbt skapar förslag på relevanta produkttexter.

Produkttexter är en nyckelkomponent när det kommer till e-handel. Att formulera rätt text kan innebära stor skillnad på hur företag når sin målgrupp och ökar sin försäljning. Att producera produkttexter är även något som ofta är resurs- och tidskrävande för företag.

– Vi arbetar ständigt med att se hur vi kan utveckla våra programvaror och skapa nya funktioner och tjänster med hjälp av den senaste tekniken. Vi såg en möjlighet att med hjälp av AI, i detta fallet Open AI GPT–3, förenkla och effektivisera våra kunders vardag. Detta genom att integrera GPT-3 i vår webshop så att företag snabbt och enkelt kan få förslag på produkttexter som matchar deras produktbilder, säger Jennie-Ann Karlsson, Produktägare på Visma Spcs

GPT-3  fungerar på ungefär samma sätt som det omtalade ChatGPT. Allt du behöver göra är att lägga upp en bild på din produkt och trycka på knappen – Föreslå texter. Med hjälp av AI kommer bilden att tolkas och du får förslag på en unik och anpassad produkttext.

Det betyder att företag med hjälp av AI enkelt och snabbt kan skapa säljande texter för sina produkter i Visma Webshop+.

– Det är viktigt att komma ihåg att modeller som GPT fortfarande har sina begränsningar och utmaningar. Därför rekommenderas det att man ser över textförslagen före publicering. Men med rätt utveckling och användning kan modeller som ChatGPT och GPT-3 hjälpa till med att automatisera processer och möjliggör nya sätt att interagera med programvara, som sparar tid för företagsanvändaren, säger Jennie-Ann Karlsson.

För mer information kontakta:
Jennie-Ann Karlsson, Produktägare Visma Spcs, jennie-ann.karlsson@visma.com, +46 767 22 12 56
Malin Fredriksson, PR-ansvarig Visma Spcs, malin.fredriksson@visma.com, +46 733 13 43 88