Visma Spcs lanserar nytt molnbaserat skatt- och bokslutsprogram

Visma Spcs lanserar nu det nya, molnbaserade programmet Visma Skatt & Bokslut Pro. Med alla siffror för skatt och bokslut i samma molntjänst blir det mesta av företagets arbete inför bokslut och årsredovisning gjort i förväg, samtidigt som risken för kostsamma fel minskas kraftigt.

– Nu ger vi Sveriges företagare möjlighet att sköta sitt bokslut som ett proffs. Med Visma Skatt & Bokslut Pro är en stor del av arbetet redan gjort när det är dags för årsbokslut. Då är det enkelt att signera och skicka in till Bolagsverket, allt digitalt direkt i programmet, säger Henrik Andrén, ansvarig för Visma Skatt & Bokslut Pro på Visma Spcs.

Visma Skatt & Bokslut Pro är ett program för allt kring bolagets skatt och bokslut, som skattesimuleringar, deklaration och årsredovisning. En av programmets kärnor är den automatiska transaktionsanalysen, som löpande hjälper företagaren att hitta avvikelser, felaktigheter eller andra väsentliga händelser i bokföringen. Då blir sedan avstämningsarbetet snabbare, enklare och billigare, samtidigt som risken att göra fel minskar väsentligt.

– Oavsett om årsredovisningen godkänns måste företagare ha kontroll på att balansräkning och resultat stämmer. Programmet minskar risken för att göra fel i bokslut och deklaration, samtidigt som företagare digitaliserar och automatiserar sin verksamhet. Resultatet är ett modernt och hållbart företagarliv, säger Henrik Andrén.

Programmet gör det möjligt att arbeta helt digitalt med såväl bokslutsarbetet som rapporteringen till myndigheterna. Årsredovisningen signeras digitalt och lämnas digitalt till Bolagsverket, oavsett om företaget följer regelverket K2 eller K3. Bland andra funktioner i programmet finns inbyggda checklistor för kvalitetssäkring, flexibla klarmarkeringar, kommentarer och automatiskt uppdaterade bilagor.

– Lanseringen av Visma Skatt & Bokslut Pro innebär att Visma Spcs har ett komplett erbjudande av molnbaserade produkter för företagare. Tack vare digitala verktyg har det aldrig varit enklare att starta och driva företag. Småföretag som digitaliserar sitt arbete blir mer lönsamma, mer flexibla och kan lägga sin tid på det de verkligen är bra på, säger Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs.

Vismas Skatt & Bokslut Pro, eEkonomi, Lön Smart och Tid Smart är alla molnbaserade. Precis som övriga molnbaserade tjänster är Visma Skatt & Bokslut Pro säkerhetsklassat enligt ISO 27001 för att skydda data mot intrång. Visma har sedan 2007 tagit fram processer, metoder och tekniker för att möta kundernas behov av säkerhet, sekretess och tillgänglighet.

Läs mer om programmet här: Visma Skatt & Bokslut Pro

Vår skatteexpert tipsar: Skatteplanering – minska skatten med expertens bästa tips!

Checklista för bokslut: Bokslut i fem steg

För mer information, kontakta gärna:

Charlotte von Sydow, vd Visma Spcs
Mail. charlotte.von.sydow@visma.com