Visma vald som ramavtalsleverantör för e-arkiv

SKL Kommentus Inköpscentral, SKI, har tecknat avtal med Visma Consulting AB i sin ”Upphandling eArkiv 2013”.

Beslutet innebär att Visma nu är Sveriges kommuner och landstings ramavtalsleverantör av e-arkiv både som tjänst och som produkt samt av konsulttjänster för införandeprojekt av e-arkivet avseende konfigurering och eventuella anpassningar.

− Ramavtalet stärker vår position som ledande leverantör av molnbaserade IT-tjänster till offentlig sektor i Norden. Vi äger och utvecklar dessutom själva vår e-arkivlösning vilket gör att vi kan utlova säkerhet och långsiktighet i vår relation till de kommuner och landsting som väljer att avropa från oss, säger Andreas Wikholm, vd för Visma Consulting.

Vismas lösning Ciceron eArkiv erbjuds som tjänst, vilket innebär att Visma tar ett helhetsansvar för lösningen. Som personuppgiftsombud utlovar Visma en säker och flexibel lösning där personuppgifter behandlas på ett korrekt och lagligt sätt och där driften sker inom Sveriges gränser. Vismas lösning kan även avropas som produkt.

För mer information kontakta
Erika Berggren, affärsområdeschef Visma Consulting, 0910-58 66 24, erika.berggren@visma.com
Andreas Wikholm, vd för Visma Consulting, 08-633 22 50, andreas.wikholm@visma.com

Taggar: