Vismachef nominerad till Chefgalan 2013

Daniel de Sousa, vd för Visma Opic, har nominerats till titeln Ung chef på Chefgalan i Stockholm den 13 mars. Han axlade vd-rollen för fyra år sedan och är i dag 32 år.

− När man brinner för ledarskap är det fint att få bekräftelse på att det man gör faktiskt uppskattas. Visma Opic har de senaste två åren genomgått stora förändringar. Vi har fusionerats med andra bolag och vuxit genom att vi förvärvat bolag. Trots dessa stora förändringar har vi lyckats upprätthålla en fantastisk kultur, vilket gör mig väldigt stolt både över min och våra medarbetares insatser, säger Daniel de Sousa.

Samordning och styrning
Daniel framhåller att hans roll som vd i mångt och mycket handlar om samordning och att styra resurser mot gemensamma mål.

− Jag tror att det som utmärker mig som vd är att jag är visionär och kan peka ut färdriktningen. Som chef behöver man våga gå först, säger han.

Lång karriär inom Visma
Daniel de Sousa har trots åldern en lång karriär bakom sig inom Visma Opic, dit han kom i stort sett direkt efter studentexamen. Innan han blev vd 2009 jobbade han bland annat som säljare, försäljningschef och produktchef.

− Jag har gjort en ganska tidig ledarkarriär, egentligen sedan 13 års ålder då jag haft förtroendeuppdrag inom idrotten och framför allt fotbollsrörelsen. Ledarskap är något som jag alltid har brunnit för. Att få nomineringen känns därför väldigt smickrande, det blir som ett på kvitto på att ledarskapet fungerar, säger Daniel de Sousa.

Daniel de Sousa, vd för Visma Opic AB, 0703-35 86 84, daniel.desousa@visma.com
Marie Jansson, HR- och employer branding-coordinator Visma, 0727-10 21 20, marie.jansson@visma.com

Taggar: