Vismas kunder mest nöjda

Vismas kunder är mest nöjda av alla när det gäller val av affärssystem. Det visar en rapport från det svenska undersökningsföretaget Datadia.

I undersökningen svarade 5.000 av Nordens största företag på frågor om val av affärssystem och hur nöjda de är med dem.

När det gäller nöjdheten toppar Visma listan. Indexet visar att Vismas kunder är så nära fullständigt nöjda det går att bli.

Listan med de 10 högst rankade leverantörerna ser ut så här:
1. Visma
2. JD Edwards
3. Agresso
4. SAP R/3
5. Dynamics NAV
6. Dynamics AX
7. Oracle
8. Maconomy
9. Aspect
10. IFS

- Det mycket viktigt för oss att våra kunder är nöjda, eftersom våra lösningar är verksamhetskritiska för dem, säger Vismas koncernchef Øystein Moan.

- En kund ska veta att ett affärssystem från Visma svarar mot deras förväntningar på att det ger vinster i termer av effektivitet och ekonomi. Därför arbetar vi hela tiden med detta för våra ögon.

När det gäller marknadsandelar visar undersökningen att Visma ökar mer än flertalet konkurrenter och har gått från 9 procent av nyinstallationerna 2007 till 13 procent 2008.

- Som nordisk aktör har vi en fördel av att vi hela tiden befinner oss nära kunderna och deras affärsprocesser. På det sättet kan vi se till att vi gör rätt i vårt utvecklingsarbete. Det stora antalet kunder ger oss viktig kunskap om vad som faktiskt fungerar. Att de dessutom är nöjda ger oss ett kvitto på att vårt kundfokus är rätt inställt.

För mer information kontakta:
Øystein Moan, koncernchef Visma, +47 920 800 00, oystein.moan@visma.com

Studien från Datadia omfattar företag med mer än en affärssystemsinstallation i minst tre nordiska länder och en omsättning på mer än 20 miljoner euro för norska, danska och finska företag respektive 10 miljoner euro för svenska.

Taggar: