Vismas pris gav skolan tv-reklam

I maj 2013 utsågs Bildningscentrum Facetten i Åtvidaberg till Årets UF-skola. Priset från Visma bestod bland annat av att TV4 i Östergötland, i samarbete med mediebyrån Scream, gav bort reklamtid värd 250 000 kronor. Under januari månad har reklamfilmen rullat för fullt.

Reklamfilmen är producerad av skolans elever och lärare och den kommer att ha visats 342 gånger i TV4 i Östergötland och Kanal 7 innan januari månad är slut.

– Det här priset är viktigt för en liten skola som vår och har betytt mycket för alla, både elever och personal. Det är en bekräftelse på att vårt engagemang gett resultat och att vi satsat rätt när vi drivit arbetet tillsammans som en skola. Vi har fått en rejäl kick att fortsätta vårt arbete med entreprenörskap i skolan, säger Mikael Nord, rektor på Bildningscentrum Facetten.

Entreprenörskap i skolan
Entreprenörskap har en framskjuten roll i gymnasieskolan. Det handlar om att ta fram och utveckla elevers inneboende nyfikenhet, initiativförmåga och företagsamhet. Bildningscentrum Facetten i Åtvidaberg var bäst i Sverige på detta 2013.

– Att få möjlighet att prova sina företagsamma sidor är inte bara utvecklande för dem som tänker bli företagare. Den som tränat upp sitt entreprenörskap är också mer anställningsbar, säger Anette Citron, utbildningschef på Visma.

Facettens reklamfilm finns på Facebook:

Anette Citron, utbildningschef hos Visma, 0470-70 61 32

Visma Spcs är Sveriges största leverantör av ekonomiprogram och internetlösningar till företag, redovisningsbyråer och skolor. Visma Spcs har i flera år varit engagerat inom utbildningsområdet, både genom ett aktivt stöd till Ung Företagsamhet och genom samarbeten med olika aktörer. Åtta av tio högskolor och universitet, samt gymnasieskolor över hela landet, använder samma Visma-program i undervisningen som hälften av landets företagare gör i sin vardag. Vismas pris till Årets UF-skola delades förra året ut för femte gången. De tidigare åren har priset gått till Sven Eriksonsgymnasiet i Borås, Staffangymnasiet i Söderhamn, Malmö Borgarskola och Vansbro Utbildningscenter.

Taggar: