Vismas tillväxt skapar nya arbetstillfällen

Den positiva utvecklingen i Visma gör att koncernen behöver anställa nya medarbetare på flera orter i Sverige. Ett 20-tal jobb finns att söka just nu och fler rekryteringar kommer att göras inom den närmaste framtiden.

– Vi upplever en växande efterfrågan från marknaden både när det gäller programvaror och tjänster. Det gör att vi måste stärka upp våra organisationer på flera områden och flera orter, säger Annika Ekdahl i Vismas HR-grupp.

– Många företag, organisationer och offentliga verksamheter befinner sig i ett skifte mellan att sköta allt själva och outsourca delar av sin administration. Dessutom vill alltfler kombinera lokalt installerade lösningar med tjänster på nätet. Eftersom Visma har en sådan bredd i sitt utbud av programvaror och tjänster är det naturligt för kunderna att vända sig till oss, säger Annika Ekdahl.

Främst i södra Sverige
De nya jobben finns till största delen i Stockholm, men även i exempelvis Malmö och Växjö erbjuder Visma anställningar. Jobben finns inom flera yrkesområden. I Stockholm och Växjö efterfrågas till exempel kundansvariga säljchefer, systemvetare och webbutvecklare.

I Sverige har Visma drygt 1 300 av hela koncernen 4 300 medarbetare. De tre största verksamhetsorterna i Sverige är Stockholm, Malmö och Växjö. I både Stockholm och Malmö flyttar Visma in i helt nya och miljöanpassade lokaler inom det närmaste året och i Växjö finns verksamheten redan i toppmoderna lokaler.

Visma har en omfattande portfölj av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing av ekonomiprocesser, inköpslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt projekt- och konsulttjänster. En kvarts miljon människor använder dagligen företagets produkter och tjänster.

En stark koncern
Första kvartalet i år hade Visma sin största omsättning hittills, motsvarande nästan 1 500 miljoner svenska kronor. Det gav en tillväxt på 34 procent. Resultatet förbättrades med 28 procent.

Siffrorna avspeglar Vismas marknadsposition och den goda efterfrågan på företagets produkter och tjänster. Visma noterar även en ökad efterfrågan på internetbaserade lösningar.

– Visma ska vara den ledande leverantören av internetbaserad programvara i Norden. År 2020 kommer sådana lösningar att dominera, särskilt hos mindre och medelstora företag, säger Vismas koncernchef Øystein Moan, när han samtidigt beskriver den dynamiska utvecklingsmiljö som koncernen erbjuder befintliga och nya medarbetare.

De nya jobben hos Visma finns på http://www.visma.se/jobbochkarriar/

För mer information, kontakta
Annika Ekdahl, personalchef, Visma Spcs AB, 0470-70 60 30, annika.ekdahl@visma.se
Sofia Gerstenfeld, personalchef, Visma Software AB, 040-664 22 02, sofia.gerstenfeld@visma.se