The Pavilion Stureplans hetaste reklamyta

Report this content

Nu lanseras The Pavilion, en digital kub mitt på Stureplan. Konceptet omfattar både event och digitala reklamytor på en av Sveriges mest attraktiva platser. Med The Pavilion vidareutvecklar Visual Art sitt erbjudande och räckvidd på Sveriges gator och torg inom Out Of Home.

- Det här är ett bra exempel på hur vi med skärmar kan skapa dynamik i stadsmiljö. Stureplan är en av de mest attraktiva platserna att synas på i Sverige för en annonsör. Vi ser redan ett stort intresse från premium brands men ser även andra typer av annonsörer, gärna inom konst och kultur, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef och partner, Visual Art

The Pavilion kombinerar event med en kreativ digital annonsyta med stor impact. Med sin placering i korsningen Birger Jarlsgatan och Sturegatan ger The Pavilion möjligheter att uppleva varumärken och produkter på ett helt nytt sätt. Insidan kan anpassas till att bli en pop-up store, showroom eller konstutställning. Väggarna täcks av LED-skärmar som bildar tre av kubens sidor. Skärmarnas pixelavstånd är 2,67mm vilket ger en skarp bild som syns över hela Stureplan.

Den största skärmen är 2,4m x 2,36m stor och skärmarna på sidorna är 2,4m x 1,42m. Skärmarna kommer även kunna samspela för att ge annonsörer stora möjligheter till kreativa koncept. Totalt skärmyta blir 12,5 kvadratmeter. Reklamkampanjerna kan även synkas med andra digitala ytor runt Stureplan som Visual Art driver.

- Det här är ett mycket spännande steg för hela bolaget. The Pavilion blir vår mest profilerade och exklusiva yta mitt på Stureplan. Det finns ingen annonsyta i Sverige som kan erbjuda samma möjlighet till kreativitet och räckvidd till en exklusiv målgrupp, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef och partner, Visual Art

The Pavilion byggs upp under första veckan i maj och först ut att genomföra en kampanj samt en pop-up store är bokförlaget Taschen, som är kända för sina exklusiva coffee table-böcker. Nu öppnar Sveriges minsta bokhandel.

För mer/ytterligare information kontakta:
Hoss Khosravi, affärsområdeschef, Visual Art
Tel. +46 (0)70-855 19 58
Hoss.khosravi@visualart.com

Carolinne Sjöstedt, Communications Manager, Visual Art
Tel. +46 (0)70-756 44 48
Carolinne.sjostedt@visualart.com

Om Visual Art

Visual Art formar framtidens digitala kommunikation. Vi stärker våra kunders affär genom digital strategi, digital signage, mobila lösningar, animation och digital utomhusreklam. Sedan starten 1997, har Visual Art utvecklats till att bli en av de mest kompetenta digitala fullservicebyråerna i världen. Vi blandar teknisk expertis med innovation och kreativa talanger för att ge en helhetstjänst inom digital kommunikation på alla nivåer. Våra kontor finns i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och USA och vi är över 100 medarbetare. Vi driver idag 20 000 skärmar i 15 länder och växer. www.visualart.com

Taggar: