Visualeyes sponsrar Pewano Rally Raid Team med extraljuset Rayzer

Report this content

Sundsvall, den 25 mars 2011 – Sundsvallsföretaget Visualeyes har nyligen inlett ett samarbete med Team Pewano som kommer att utrusta sina tävlingsbilar med det unika extraljuset Rayzer.

Pewano är Skandinaviens första Cross Country Rally team med målsättningen att bygga konkurrenskraftiga Rally Raid bilar baserade på Volvo XC60 till Dakarrallyt. Med Volvo som teknisk partner utvecklar Pewano sina tävlingsbilar PEWANO XC60 RR i egen regi tillsammans med världsledande mekaniker och ingenjörer. Syftet är att lyfta fram teknisk utveckling och visa att ingenjörskunskap och produkter från Skandinavien väl kan mäta sig med de främsta teamen i världen.

- Efter goda erfarenheter från race under förra året, så känns det mycket spännande att nu vara en viktig del i Pewanos Rallysatsning. Volvo och Visualeyes har med säkerhet i fokus och svenska kvalitetsprodukter mycket gemensamt som attraherar en global publik. När nu Rayzer lanseras i allt fler länder, så kommer Team Pewano att bli en intressant kanal ut till nya kundgrupper och förhoppningsvis bidrar vårt unika ljus med en klar konkurrensfördel för teamet, säger Lars Ericson, VD för Visualeyes AB.

Visualeyes är företaget bakom Rayzer, en svensk innovation inom extraljus som monteras bakom backspegeln på insidan av framrutan. Rayzer ger en bredare ljusbild än traditionella extraljus, och bidrar därför till säkrare mörkerkörning. Från och med i år är Visualeyes stolt officiell samarbetspartner med Team Pewano och utrustar teamets bilar med Rayzer.

- Då vi på långa sträckor riskerar att få mörkerkörning ser vi stora fördelar med att utrusta våra tävlingsbilar med Rayzer. För Pewano är det viktigt att våra extraljus är placerade högt upp och kan ge ett starkt ljus, med Rayzers kan vi på ett enkelt sätt få extraljus när vi verkligen behöver, förklarar Pelle Wallentheim, Team-ägare och förare i Pewano.

Pewano kommer bland annat att tävla i världscupen för Cross Country Rally med start under 2011 och delta i det prestigefyllda Dakarrallyt 2012.

För mer information, vänligen kontakta:

Lars Ericson, VD Visualeyes AB
E-post: lars.ericson@visualeyes.se

Om Visualeyes och Rayzer
Visualeyes grundades 2006 och är ett svenskt företag som utvecklar, producerar och marknadsför biltillbehör som ökar säkerhet och prestanda. Visualeyes första produkt är Rayzer – ett unikt extraljus som skapar en ny standard i branschen. Rayzer är patenterad och designskyddad. En av de ledande personerna bakom Visualeyes är Lars Svelander som har en bakgrund både som tävlingsförare och körinstruktör. Läs mer om Visualeyes och Rayzer på www.visualeyes.se.