ABB robot, YuMi, blir en del av robotsommar på Visualiseringscenter C i Norrköping!

I samarbete med ABB kan vi stolt presentera det nyaste tillskottet till robotsommar på C, YuMi, en kollaborativ tvåarmad robot med flexibla händer, detaljmatningssystem, detaljdetekteringskamera och toppmodern robotstyrning för montering av små komponenter.

Den kan arbeta sida vid sida med människor i en normal tillverkningsmiljö, vilket möjliggör för företag att få ut det mesta möjliga av både människor och robotar – tillsammans. En av YuMi:s unika funktioner är dess egensäkerhet, vilket betyder att den kan arbeta bredvid människor utan att utgöra någon som helst säkerhetsrisk.

YuMi är världens första verkligen kollaborativa robot och kan hantera allt från schweiziska klockor till surfplattor med samma precision som krävs för att trä på en tråd på en nål – ingen tvekan om att det kommer att förändra vårt sätt att tänka kring monteringsautomation.

YuMi står för ”you and me” tillsammans inom automation. YuMi är samarbete mellan människa och robot med oändliga möjligheter.

YuMi kan man se och uppleva på robotvisningarna på centret.
Mer information om robotsommar finns på www.visualiseringscenter.se.

OM ROBOTSOMMAR PÅ C
Visualiseringscenter C bjuder i sommar in till robotsommar på C där besökare uppmanas att upptäcka, uppleva och utforska robotar och robotik! Utöver vining av YuMi sker dagligen andra robotvisningar, workshops med sensorprogrammering, både för nybörjare och för de som är mera vana. Varje dag hålls också visningar i utställningarna där du får lära dig mer om det man inte kan se! I norra Europas häftigaste dom visas varje dag fyra domfilmer där du är helt omsluten av ljud och bild. En häftig upplevelse helt enkelt! Schema och mer information om filmer och visningar finns på hemsidan, www.visualiseringscenter.se. Dessutom har du möjlighet att uppleva virtual reality i vår populära VR-Arena. Med hjälp av ett headset (med VR-glasögon och hörlurar) samt handkontroller kliver du in i en 3D-värld som du inte trodde fanns. Kämpa för att få högsta poäng i en virtuell 8-kamp, spring från zombies (15 år) eller måla i 3D! Vår reception hjälper till att välja spel efter era önskemål

Varmt välkommen till C!

Kontakt: