Återupplev den första månlandningen i specialvisning på Visualiseringscenter C 20/7

Den 20/7 2019, 50 år efter att Neil Armstrong satte sin fot på månen kan vi nu i domen återuppleva den magiska första månlandningen. I denna interaktiva föreställning i Extreme Fulldome 3D tar vi oss hela vägen ned till landningsplatsen med hjälp av riktiga bilder och extremt högupplöst data.

Vi kommer besöka landningsplatsen för Apollo 11 och till och med se fotspåren från Neil Armstrong och Buzz Aldrin. I den här unika visningen i domen som omsluter dig med ljud och bild i 360° kommer Prof. Anders Ynnerman att guida oss ut i rymden och navigera till månen. Dessutom genomförs en unik virtuell Marslandning samt några extra överraskningar i Universum bortom vårt solsystem.

Visningen styrs via dataprogrammet OpenSpace som vi utvecklar i samarbete med NASA och American Museum of Natural History i New York. OpenSpace är nästa generation av mjukvara för visualisering av rymden med nya unika data och den senaste datorgrafiken.

Programmet styrs interaktivt av Dr. Alexander Bock som är chefutvecklare av OpenSpace.

PROGRAM
Två visningar den 20/7 kl 13.00 och 14.00
Specialvisning: Följ med till månen igen – med Professor Anders Ynnerman

KONTAKTPERSON