Digital@Idag den 2 oktober på Visualiseringscenter

Digital@Idag är en nationell temadag med syfte att inspirera fler människor till att kunna och vilja vara med i den digitala utvecklingen. I år arrangeras eventet enbart med inbjuden press och livesänds på Visualiseringscenters hemsida.

Från samhällets olika hörn medverkar 213 aktörer som sammantaget arrangerar över 250 aktiviteter på 110 platser i Sverige.

Temat i år på Visualiseringscenter är ”Var vi beredda på det digitala samhället och hur ser framtiden ut?” med fokus på utbildning, hälsa, e-handel och morgondagens digitala lärande.

I år är temadagen helt digital pga rådande covid-19-situation. Journalister är varmt välkomna att delta på plats. Det bjuds på fika och förtäring under dagen. Anmäl ditt deltagande till jonathan.klittmark@visualiseringscenter.se

PROGRAM 2 OKTOBER

09.30-10.30 Pressvisning av domföreställningen Making Magic 3D (se separat pressmeddelande)

11.00-11.20 Introduktion

Introduktion av moderator Johanna Palmér och Anders Ynnerman, Professor, Linköpings universitet samt digital presentation av Anders Tegnell, Statsepidemiolog, Folkhälsomyndigheten.

11.20-11.50 Paneldiskussion #1, ”Var vi beredda på det digitala samhället och hur ser framtiden ut?” Tema: Utbildning

Catrin Spens, Marketing Arena Manager, Sectra och Theresa Lindholm och Product
Manager, Sectra (digital presentation av distanslektion på läkarprogrammet)
Kajsa Andersson Lundblad, Utbildningskontoret, Norrköpings kommun