FILMLÄGER FÖR TJEJER

Det är svårt men roligt att göra film. Den erfarenheten kommer ett knappt tjugotal unga kvinnor förhoppningsvis att få i samband med filmlägret Eastwood Girls som hålls nästa vecka i Ödeshögs kommun. Under lägret kommer de unga filmintresserade att få möta kvinnliga filmarbetare samt få göra en egen film.

Lägret hålls i en dramatisk miljö med anor från medeltiden på Stocklycke vandrarhem vid Vätterns strand, som gjort för att filmas.
Lägret är arrangerat av Film i Öst och finansieras av Östsam samt Svenska Filminstitutet, som en del av en större satsning för att råda bot på snedfördelningen vad gäller könen i svensk filmproduktion.

Kontakt:
Projektledare Boel Zetterman, tel: 072-252 29 91

Film i Öst är ett regionalt resurscentrum för film och media i Östergötland. Uppgifterna är att stimulera och berika film- och mediekulturen i regionen – inte minst för barn och ungdomar. Film i Öst finansieras av Regionförbundet Östsam och drivs på uppdrag från Regionförbundet av Norrköpings kommun. Film i Öst är sedan 1 januari 2012 en del av Cnema.