Pressträff: Ny svensk filmfond i Östergötland

Norrköping, regionens filmstad, går nu före på filmproduktionsområdet och startar en ny filmfond. Det blir ett stort steg i utvecklingen av Norrköping och Östergötland som ett kreativt, konkurrenskraftigt nationellt och internationellt center för film- och tv-produktion.

Nu finns en unik möjlighet för Norrköpings kommun att ta ett större utvecklingsansvar för filmskapandet i kommunen och regionen. Genom bildandet av ett regionalt scenkonstbolag frigörs medel som blir en solid grund för en regional filmfond.

Från 2015 startar en fond vars syfte är att stödja professionell film- och tv-produktion i kommunen och regionen.

Välkommen på pressträff om den nya filmfonden!

När: 4 juli, kl 14:00
Var: Cnema, Kungsgatan 56, Norrköping

För pressrelaterade frågor vänligen kontakta:

Rosanna Nordrup, marknadsansvarig, Cnema
Mobil:  076-798 59 72
Email: rosanna.nordrup@cnema.se

Cnema är Norrköpings kommunala biograf och mediepedagogiska verksamhet samt en del av Visualiseringscenter C. Cnema hör till Kultur- och fritidskontoret i Norrköping, vars uppdrag är att verkar för ett rikare liv för människor i alla åldrar. Cnema erbjuder aktiviteter inom film- och medier som sprider energi och väcker människors lust att skapa, glädjas och leva aktivt i Norrköping. Med tre salonger och integrerat film- och medielabb är Cnema en Sverigeunik verksamhet.