Upplev Bråvalla Festival i 360° på Visualiseringscenter

PRESSVISNING
6 november kl 9.30

Visualiseringscenter C var på plats under Bråvalla Festival 2017 och dokumenterade festivalen med högupplösta 360°-kameror.

Vill du återuppleva sommarens Bråvalla Festival eller är du nyfiken på att se vad du missade? Nu i vinter erbjuder Visualiseringscenter C årets coolaste julaktivitet med en musik- och festivalupplevelse utöver det vanliga.

Visualiseringscenter C var, tillsammans med produktionsbolaget Teknomedia på plats under Bråvalla Festival 2017 och fångade upplevelsen med helt nya 360°-kameror. Detta resulterade i en film som kommer att visas i en av världens mest tekniskt avancerade Domer, vilken finns på Visualiseringscenter i Norrköping. Domens filmduk är kupolformad och täcker i stort sett hela synfältet. Du är helt omsluten av bild och ljud i 360° vilket är en fantastisk upplevelse.

– Vi har aldrig gjort en sådan här produktion tidigare och tekniken vi använder var också helt ny, så det är unikt på otroligt många sätt! Inte bara för Norrköping och Visualiseringscenter C utan till och med världen, säger Sofia Seifarth, VD för Norrköping Visualisering AB

Du som besökare kan nu bli en del av festivalupplevelsen med vyer från festivalområdet, luften, scenerna och publikhavet. Projektet genomfördes i ett nära samarbete med festivalens arrangör – FKP Scorpio.

Filmen ingår i Visualiseringscenters julbordskoncept där det har skapats ett festivalpaket med förfest, festival och efterfest. Kvällen börjar med välkomstdrink innan festivalupplevelsen brakar loss i Domen. Efter filmen serveras en KRAV-märkt och vällagad festivalbuffé i restaurangen. Julaktiviteten är både för privatpersoner och företagsgrupper.

– Det här är en unik chans att få uppleva eller återuppleva Bråvalla Festival från i somras sett från ett helt nytt perspektiv, säger Sofia Seifarth.

Länk: http://visualiseringscenter.se/aretscoolastejulaktivitet

PRESSVISNING & KONTAKT
Datum:
6 november kl. 9.30
Plats: Domen på Visualiseringscenter C

På plats för intervjuer:
Sofia Seifarth, VD, Norrköping Visualisering AB
Anna Öst, Chef Produktionsavdelningen, Norrköping Visualisering AB

Anmälan sker till jonathan.klittmark@visualiseringscenter.se
Fotografering och filmning är tillåtet

Visualiseringscenter C har som mål att inspirera allmänheten, med fokus på barn och ungdomar, till intresse för naturvetenskap och ny medieteknik. Detta gör man genom att exponera och sprida kunskap om samtida visualiseringsforskning, med utgångspunkt i den forskning av världsklass som bedrivs vid Linköpings universitet, Campus Norrköping. Science centret, som ligger mitt i det unika industrilandskapet i centrala Norrköping, bedrivs av det kommunala bolaget Norrköping Visualisering AB. Bolaget ingår i konsortiebildningen Visualiseringscenter C, som är ett resultat av ett nära samarbete mellan Norrköpings kommun, Linköpings universitet, Norrköping Science Park och RISE Interactive C-Studio. Mer om centret på www.visualiseringscenter.se

Citat