Vi har fått nog! Det går att få ut lite till!

Under höstens torsdagskvällar håller Visualiseringscenter C öppet för After Work och samtidigt flera arrangemang.  Nu på torsdag, den 3 oktober kl. 18.00 - 20.30, gästar Lisa Tilling och Lasse Fredrikson domteatern. De erbjuder en multiupplevelse med titeln ”Vi har fått nog! Det går att få ut lite till!”, bestående av ord, musik, visualisering, smak, doft, bild och känslor. Budskapet är att våga ta ansvar för sitt liv. I Restaurang & Café C spelar DJ Petri Koski från kl.17.00.

Föreläsningen i domen handlar om att våga ta ansvaret för sitt liv och styra förändringen snarare än styras av förändringen. Föreläsningen riktar sig till den som bär på idéer som de i hjärtat tror på men har för liten tro att de kan förverkliga. Vare sig det handlar om att starta ett företag, bestämma sig för att bygga om köket eller ta kontakt med personen som de tror kan vara en del av förändringen av sitt liv.

"Jag blir det jag tänker att jag är, alltså tänker jag; här står jag och duger!" säger Lisa Tilling.

Lasse Fredriksson säger "I varje skog finns en bortglömd glänta som bara kan hittas av den som vågar gå vilse"

Mellan pratet spelar Fredrik Törnvall stämningsskapande musik. Det blir dels instrumental gitarrmusik samt några sånglåtar från hans projekt Blackbyrd. Denna kväll är Blackbyrd en duo tillsammans med Annika Gundersdotter Rinman.

En mingeltallrik serveras mellan kl. 18-19 sedan börjar föreläsningen och pågår till 20.30 med en kaffepaus kl. 19.45. Biljetter bokas på visualiseringscenter.se alternativt på telefonnummer 011-15 63 00.

Information till journalister
Föreläsarna kan finnas tillgängliga för intervjuer före torsdagens arrangemang om så önskas. Önskas ackreditering till arrangemanget, kontakta Visualiseringscenter C. Se kontaktuppgifter nedan.

Kontakt Föreläsningen
Lisa Tilling

Kontakt Visualiseringscenter C
Magdalena Allgren
Marknadsansvarig Visualiseringscenter C
magdalena.allgren@visualiseringscenter.se

Visualiseringscenter C är ett upplevelse- och kunskapscenter och en publik mötesplats, ett resultat av ett nära samarbete mellan Norrköpings kommun, Linköpings universitet, Norrköping Science Park och Interactive Institute. Världsledande visualiseringsforskning, bland annat inom volymetrisk rendering, belysning och interaktionsteknik, är utgångspunkten i verksamheten vilket i kombination med teknisk utveckling i absolut framkant och nära samarbeten med industriella partners öppnar för en spännande innovationsmiljö och nyskapande förutsättningar för produkt- och näringslivsutveckling. Utställningarna och innehållet i den högteknologiska domteatern förmedlar kunskaperna till skola, näringsliv och den breda allmänheten. Centrets lokaler består av en domteater, VR-arena, konferenslokaler, biografsalonger, medialabb, forskningslokaler, restaurang och butik. Webbplats: www.visualiseringscenter.se.