Vitaenova byter namn till Pastela Media AB

Report this content

Vitaenova AB grundades 2019 med ambitionen att samla information med fokus på hälsa i hela sin bredd. Kort därefter lanserades webbsajten Vitaenova.se.

Sedan dess har flera sajter lanserats med olika inriktningar och helt plötsligt kändes företagsnamnet Vitaenova AB inte lika relevant. De senaste två åren har Vitaenova AB lanserat Bostadsbranchen.se, Bostadslexikon.se, Fastighetsmarknaden.se och Lotsia.se förvärvades under slutet av 2020. Fokuset har gått från uteslutande hälsa på Vitaenova.se till att omfatta den svenska bostadsmarknaden och svenskarnas privatekonomi.

Med förvärvet av Lotsia.se har vi numera tusentals dagliga besökare på våra webbportaler. Deras skilda inriktningar har bidragit till allt fler samarbeten och motparter från ett flertal olika branscher. Vi kände därför att det var dags att byta vårt företagsnamn till ett som mera speglar vår mångsidighet, säger Adam, marknadsansvarig på Pastela Media AB.

I Januari 2021 lanserades även den nya företagssidan Pastela.se. Planen är nu att fortsätta utveckla befintliga sajter och på så sätt öka värdet för Pastela Medias samarbetspartners.

Kontakt: hej@pastela.se