En sval nyhet för sommarens varma dagar

Report this content

Sommarens nyhet från Vitamin Well finns bara i ett begränsat antal över sommaren och heter Limited Edition Hydrate. Hydrate smakar rabarber/jordgubb och innehåller bland annat zink, C- och B-vitaminer.

Limited Edition Hydrate är en sval nyhet som passar såväl för stranden som för ljumna sena kvällar. Hydrate har smak av rabarber/jordgubb och innehåller bland annat zink, c-vitamin och biotin som ger kroppen lite extra stöd att bibehålla hud och hår i normalt skick trots sol och salta bad.

-  Hydrate kan lättast beskrivas som god, lyxig och sval. Med smak av rabarber/jordgubb och med ett innehåll av bland annat zink och c-vitamin passar den utmärkt för en varm sommar. Det är sommarens absolut godaste sätt att tillföra kroppen vätska, säger Catharina Carlsdotter, Marknadschef Vitamin Well.

Limited Edition Hydrate lanseras den 19 maj och är en limiterad produkt under sommaren. Drycken finns på bland annat SATS, Pressbyrån och 7-eleven. Rekommenderat cirkapris är 25 kronor.

Alla Vitamin Wells produkter utvecklas och tillverkas i Sverige.

För pressinformation, bilder och produktprover

Catharina Carlsdotter, Marknadschef, Vitamin Well

E-mail: catharina.carlsdotter@vitaminwell.se

Telefon: 070 – 891 95 08

Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över hela Sverige och vidare på den nordiska marknaden. I dag finns tio stilla vitamindrycker, varav tre sötade med stevia, och tre kolsyrade vitaminvatten i Vitamin Wells sortiment.