Officiell leverantör för femte året i rad

Report this content

För femte året i rad satsar Vitamin Well på segling genom att vara officiell leverantör på Marstrand under prestigefulla Stena Match Cup Sweden. Utifrån positiva erfarenheter från föregående år har Vitamin Well tagit fram ett specialvatten, Vitamin Well Sailing, som säljs till förmån för World Childhood Foundation. Vitamin Well Sailing är milt kolsyrat, naturellt smaksatt och innehåller vitamin B12+D, folsyra och selen. Vattnet kommer bland annat finnas till försäljning i Kids Corner där alla intäkter oavkortat går till Childhoods arbete för att ge barn i utsatta situationer en trygg och kärleksfull barndom. Vattnet säljs i petflaskor á 50 cl och förutom intäkterna från försäljning går likaså panten till Childhood.

Vitamin Well stöttar även ungdomsverksamheten inom segling och bistår med priser till vinnarna under Jr Cup (seglingens motsvarighet till Gothia Cup).

-  ”Vi ser framemot att få vara del av Stena Match Cup Sweden även i år och tror på ett fortsatt gott samarbete med partners och seglare framöver”, Catharina Carlsdotter, marknadschef, Vitamin Well.

Stena Match Cup Sweden startar 30 juni och håller på fram till 6 juli.

För pressinformation vänligen kontakta

Catharina Carlsdotter, marknadschef Vitamin Well

E-mail: catharina.carlsdotter@vitaminwell.se

Telefon: 070 – 891 95 08

Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över hela Sverige och vidare på den nordiska marknaden. I dag finns nio stilla vitamindrycker, varav tre sötade med stevia, och tre kolsyrade vitaminvatten i Vitamin Wells sortiment.