Gert Gustafsson tillträder som COO för Vitec

Vitec har utsett Gert Gustafsson till COO. Han har senast varit operativ chef för 7 av totalt 23 affärsenheter inom koncernen och har varit anställd sedan 2017. Han tillträder sin nya roll den 1 mars 2020.

– Det ska bli spännande att jobba med helheten och även fortsättningsvis få möjlighet att utveckla affärsenheterna i mitt nya uppdrag, säger Gert Gustafsson.

Innan sin anställning på Vitec var Gert Gustafsson chef för Ericsson Broadcast & Media Services i Norden. Han tar över efter Lars Eriksson som efter 9 år i Vitec nu valt att gå i pension.

Lars Eriksson kommer även i fortsättningen att finnas tillgänglig för eventuella uppdrag för Vitec.

För mer information, kontakta:

Lars Stenlund, CEO Vitec Software Group AB (publ), mob. +46 70 659 49 39

Patrik Fransson, IR Vitec Software Group AB (publ) mob. +46 76 942 85 97

Vitec är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag i Norden. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Våra 700 medarbetare finns i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Vitec är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 1 017 Mkr år 2018. Läs mer om oss på vitecsoftware.com.