Nya medarbetare till Vitec i Umeå

Vitec har anställt två personer till IT-avdelningen i Umeå; Zara Norberg och Patrik Nyman, båda kommer närmast från Hi5.

– Vitec fortsätter att växa och det känns verkligen bra att vi nu har ytterligare två kompetenta och engagerade medarbetare i vårt rutinerade team, säger Jonas Westling, IT-chef.

Zara Norberg är nätverkstekniker och jobbar framför allt med driften av våra nätverk och datacenter. Hon är matematiker i grunden och har en examen i datateknik.
– Det jag trivs bäst med på Vitec är att jag har roliga arbetsuppgifter i en intressant nätverksmiljö, säger Zara. Jag lär mig nya saker och känner redan att jag får utvecklas här. Dessutom är alla kollegor snälla och hjälpsamma.

Patrik Nyman är systemtekniker och jobbar med teknikutveckling och underhåll av driftsmiljöer som levererar programvarorna till våra kunder. Patrik har mer än 10 års erfarenhet inom området.
– Vitec är ett företag som växer hela tiden, det känns spännande att få vara en del av den resan, säger Patrik. Jag ser verkligen fram emot att få bidra till den fortsätta utvecklingen av våra omfattande IT-tjänster.

– Vi har en dynamisk IT-miljö där nya dotterbolag och produktfamiljer tillkommer i takt med att Vitec växer. Vi designar miljön och utvecklar tekniken i våra datacenter så att programvarorna är tillgängliga för våra slutkunder runt om i Norden. Vi behöver löpande utöka teamet med fler lösningsorienterade systemtekniker, jag är mycket nöjd med att Zara och Patrik nu är på plats hos oss på Vitec, säger Jonas Westling.

Jonas Westling, IT-chef Vitec, jonas.westling@vitecsoftware.com, 070- 796 35 06

Vitec är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag i Norden. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Våra 700 medarbetare finns i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Vitec är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 1 017 Mkr år 2018. Läs mer om oss på www.vitecsoftware.com.

Citat

Jonas Westling