Vitec växer och anpassar organisationen

Förändringar sker på ledande poster enligt följande;
• Richard Larsson, affärsområdeschef för Finans & Försäkring, blir ny affärsområdeschef för Mäklare i Sverige.
• Erik Hansen blir chef för Affärsområde Mäklare i Norge.
• Linda Tybring, chef för Affärsområde Media, får också ansvar som chef för Affärsområde Finans & Försäkring.
• Ilari Laaksonen blir chef för Affärsområde Hälsa i Finland.
• Fredrik Ruben, chef för Affärsområde Mäklare i Sverige och Norge, går till Tobii Technology och lämnar därmed sin operativa roll i koncernen men kvarstår i affärsområdets styrelse.

Lars Stenlund, VD, Vitec Software Group AB (publ), tel. +46 70-659 49 39.

Disclamer:
Informationen är sådan som Vitec Software Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappers­marknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande onsdag den 15 januari 2014 kl 09:00.

Vitec Software Group AB (publ) är ett programvarubolag som erbjuder specifika affärssystem. Bland kunderna finns bygg- och fastighetsbolag, fastighetsmäklare, energibolag, tidningsföretag, banker & försäkringsbolag samt sökmediabolag.  Bolaget omsätter på årsbasis ca 400 Mkr och har ca 280 medarbetare. Vitec är noterat på Nasdaq OMX, Stockholm.

www.vitec.se   Säte: Box 7965, S- 907 19 Umeå. Telefon +46 90-15 49 00