Vitec och Intentia inleder samarbete kring IT-stöd till fastighetsbolag

Umeå den 13 oktober 1999 Vitec och Intentia inleder samarbete kring IT-stöd till fastighetsbolag. Vitec och Intentia har undertecknat en avsiktsförklaring om fördjupat samarbete kring affärssystem för fastighetsbolag. Samarbetet syftar till att skapa en stark aktör på den annars fragmenterade marknaden för IT-stöd till fastighetsbolagen. Vitec är fokuserat på de speciella affärsprocesser som finns hos fastighetsbolagen och har idag en redan stark ställning med ca 800 kunder i Sverige. Intentias affärssystem Movex tillgodoser de mer generella affärssystembehov kring ekonomi och administration som finns hos fastighetsbolagen. Intentia har idag ca 60 svenska fastighetsbolag som kunder. -Med Vitecs tydliga fokus och Intentias starka produktprogram, i en plattformsoberoende Javamiljö med webgränssnitt, finns mycket goda förutsättningar att skapa en stark aktör på marknaden, säger Lars Stenlund, vd i Vitec. -Vi ser genom samarbetet med Vitec en möjlighet att erbjuda fastighetsförvaltande bolag ett komplett affärssystem med den senaste tekniken inom Internet och e-businessområdena, säger Markus Jakobsson, vd i Intentia Consulting Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/13/19991013BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/13/19991013BIT00390/bit0002.pdf