Förslag till styrelse

Komplettering av kallelsen till årsstämman den 29 april 2008

Vitrolifes valberedning har i kallelse till årsstämman den 28 mars 2008 föreslagit att antalet ordinarie styrelseledamöter skall vara fem till sex personer, utan suppleanter, och att styrelsen skall bestå av följande ordinarie ledamöter: Patrik Tigerschiöld (omval), Madeleine Olsson-Eriksson (omval), Semmy Rülf (omval), Fredrik Mattsson (omval) och Maris Hartmanis (nyval). Presentation av Maris Hartmanis skedde i kallelsen.

Som sjätte ordinarie ledamot föreslår valberedningen Tord Lendau. Tord Lendau är född 1957 och är idag chef för Sandvik MedTech. Tidigare har Tord varit VD för Artimplant AB och har också arbetat i ledande befattningar inom t.ex. Noster Systems AB och Medtronic/Synectics. Han är idag också styrelseledamot i Nasdaq-noterade ArthroCare, Inc. Tord Lendau innehar inga aktier i Vitrolife.

Bolaget har underrättats om att aktieägare representerande cirka 38 procent av aktierna och rösterna i bolaget stödjer valberedningens förslag.

Kungsbacka 16 april 2008

Kontaktpersoner:
VD Magnus Nilsson, telefon 031-721 80 00 eller 0708-22 80 61.
Ekonomi- och informationschef Anna Ahlberg, telefon 031-721 80 13 eller 0708-22 80 13.