Inbjudan till kapitalmarknadsdag den 20 september

Vitrolife AB (publ) bjuder in analytiker, investerare, aktieägare och journalister till vår kapitalmarknadsdag den 20 september.

Vi kommer att berätta om vår verksamhet, som medverkar till att många människors önskan att få barn blir verklighet. Vi ger en uppdatering av den operativa och finansiella utvecklingen i koncernen samt en presentation av Vitrolifes nya förvärv MTG och Octax i Tyskland.  Det kommer att ges möjlighet att besöka en av våra produktions­anläggningar samt se hur några av våra viktigaste produkter används.

20 september kl 16.00-19.00

Vitrolifes huvudkontor, Gustaf Werners gata 2, 421 32 Västra Frölunda/Göteborg

Meddela deltagande till Anita Ahlqvist per e-post
investor@vitrolife.com eller telefon 031–721 80 83 senast den 26 augusti. En lättare måltid kommer att serveras så meddela eventuella allergier. Det är begränsat antal platser.

Göteborg 15 juni 2016

Thomas Axelsson, VD, telefon 031-721 80 01
Mikael Engblom, Ekonomi- och informationschef, telefon 031-721 80 14

Vitrolife är en internationellt verksam medicinteknisk koncern. Vitrolife utvecklar, producerar och marknadsför produkter för fertilitetsbehandling. Verksamhet finns också för att möjliggöra utnyttjande och hantering av stamceller i terapeutiska syften.

Vitrolife har cirka 360 anställda och bolagets produkter säljs på cirka 110 marknader. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i USA, Australien, Frankrike, Italien, Storbritannien, Kina, Japan, Ungern, Danmark och Tyskland. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm, Mid Cap.