Telefonkonferens avseende delårsrapport

Vitrolife inbjuder till telefonkonferens med anledning av delårsrapporten för januari – mars 2018. Presentationen kommer att hållas på engelska.

Tid: Tisdagen den 24 april kl. 10.00.

Registrering till konferensen kan med fördel göras 10-15 minuter innan konferensen startar på

Telefonnummer Sverige: +46 (0)8 566 18467

Telefonnummer Internationellt: +44 (0)2071 928338

Konferensnamn: Vitrolife, konferens ID: 4076816

Deltagare från Vitrolife är:

Mikael Engblom, CFO

Ett pressmeddelande med Vitrolifes bokslutskommuniké kommer att publiceras kl. 08.30 samma dag.

Före telefonkonferensens början kommer presentationsmaterial att finnas tillgängligt på bolagets hemsida,

Inspelad version av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig i 7 dagar på telefonnummer +44 (0)1452 550000 (internationellt), användarkod 4076816.

Göteborg 19 april 2018

Mikael Engblom, Ekonomi- och informationschef, telefon 031-721 80 14

Vitrolife har i dag cirka 370 anställda och bolagets produkter säljs på ca 110 marknader. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Australien, Belgien, Danmark, Frankrike, Italien, Japan, Kina, Storbritannien, Tyskland och USA. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.

Vitrolife är en internationellt verksam medicinteknisk koncern. Vitrolife utvecklar, producerar och marknadsför produkter för fertilitetsbehandling. Vitrolife har cirka 400 anställda och bolagets produkter säljs på cirka 110 marknader. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Australien, Belgien, Danmark, Frankrike, Italien, Japan, Kina, Storbritannien, Tyskland och USA. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.