Valberedning i Vitrolife AB (publ)

Följande personer har utsetts att ingå i Vitrolifes valberedning inför årsstämman 2022:

Niels Jacobsen, utsedd av William Demant Invest A/S
Patrik Tigerschiöld, utsedd av Bure Equity AB
Wendy Wang, utsedd av Morgan Stanley Investment Management Inc.
Jón Sigurdsson, styrelsens ordförande

Utnämningen har skett enligt den instruktion avseende principer för utseende av valberedning i bolaget som fastställdes vid årsstämma i Vitrolife den 28 april 2021.

Årsstämma i Vitrolife AB (publ) kommer att hållas den 27 april 2022 i Göteborg.

Aktieägare som önskar få ärende behandlat på stämman kan skriftligen begära detta hos styrelsen. Sådan begäran om behandling av ärende skickas till Vitrolife AB (publ), Att: Styrelsens ordförande, Box 9080, 400 92 Göteborg och måste inkomma till styrelsen senast sju veckor före stämman, eller i vart fall i så god tid att ärendet, om så krävs, kan upptas i kallelsen till stämman.

Göteborg 12 oktober 2021

Informationen är sådan som Vitrolife AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 12 oktober 2021 kl. 11.00 CET.

För frågor hänvisas till:
Jón Sigurdsson, styrelsens ordförande, email: jsigurdsson@ossur.com
Mikael Engblom, CFO, telefon 031-721 80 14

Vitrolife har i dag cirka 400 anställda och bolagets produkter säljs på ca 110 marknader. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Australien, Belgien, Danmark, Frankrike, Italien, Japan, Kina, Storbritannien, Tyskland och USA. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.