Vitrolife startar bolag i Japan

Vitrolife etablerar egen marknadsorganisation i Japan för att stärka positionen på denna marknad, den näst största i världen sett till antal fertilitetsbehandlingar.

”Etableringen av eget bolag, med kontor i Tokyo, kommer att påtagligt öka vår möjlighet till att skapa en närmare och effektivare kontakt med våra kunder och därigenom ge dem en ännu bättre service, något som är avgörande på den Japanska marknaden”, säger Marcus Hedenskog, chef för det nybildade Vitrolife KK. Marcus har mer än 15 års erfarenhet med arbete på den japanska marknaden.
Efterfrågan är fortsatt mycket hög för fertilitetsbehandlingar i Japan inte minst på grund av att man där planerar för att skaffa barn allt senare i livet vilket betyder ökad risk för infertilitet och en bättre finansiell kapacitet att betala för fertilitetsbehandlingar.
”I och med satsningen på byggandet av lokala försäljningsorganisationer i Kina och nu i Japan kommer vi allt närmare ett av våra strategiska mål, att bygga en marknadsorganisation som täcker alla viktiga marknader och vi ökar signifikant förutsättningarna för en ännu snabbare tillväxt för Vitrolife i Asien”, säger Vitrolife’s VP Marketing & Sales Nils Sellbom.
Göteborg 24 april 2009
Magnus Nilsson