Vitrolifes VD avyttrar del av aktieinnehavet

Report this content

Vitrolifes VD Thomas Axelsson har idag avyttrat 38 300 aktier till ett värde om 18,7 MSEK. Det kvarvarande antal aktier uppgår till 13 000 aktier.

"Vitrolife-aktien har utvecklats mycket positivt sedan jag förvärvade aktierna 2012 och jag väljer därför att realisera en del av vinsten av privatekonomiska skäl", säger Thomas Axelsson, VD på Vitrolife AB. Transaktionen kommer att rapporteras till Finansinspektionen i enlighet med gällande regelverk.

Göteborg 7 december 2021

CFO Mikael Engblom, telefon 031-721 80 14

Denna information är sådan information som Vitrolife AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2021 kl.10.50 CET.

Vitrolife är en internationell koncern för medicintekniska produkter och genetiska tjänster. Vitrolife utvecklar, producerar och marknadsför produkter och tjänster för reproduktiv hälsovård tillsammans med tjänster som tillhandahåller individanpassad genetisk information för att förbättra klinisk praxis inom infertilitet, kvinnors hälsa och sällsynta sjukdomar. Koncernen har sitt huvudkontor i Göteborg, Sverige, och sysselsätter för närvarande cirka 1 200 personer över hela världen. Dess produkter, tjänster och lösningar finns tillgängliga på mer än 110 marknader genom ett nätverk av dotterbolag och distributörer. Koncernen har en bred erfarenhet inom fertilitetsområdet med en avancerad forskningskapacitet. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.