Årsstämma i VKG Energy Services AB (publ)

Årsstämma i VKG Energy Services AB (publ) hölls i Stockholm i dag.

Årsredovisning, vinstdisposition och ansvarsfrihet Resultaträkningarna och balansräkningarna för moderbolaget och koncernen fastställdes. Det till förfogande stående vinstmedel balanseras i ny räkning. Årsstämman beslöts enhälligt att bevilja styrelseledamöterna och den verkställande direktören ansvarsfrihet för förvaltningen under räkenskapsåret 1 januari – 31 december 2009. Val av styrelse, styrelseordförande samt revisor och beslut om arvoden Till styrelse valdes Gunnar Mannerheim, Fredrik Mannerheim och Bertil Persson (samtliga omval). Gunnar Mannerheim omvaldes till styrelseordförande. Årsstämman beslutade om ett totalt styrelsearvode om 400 000 kronor, varav ordföranden skall erhålla 200 000 kronor och övriga ledamöter i bolaget skall erhålla 100 000 kronor. Till revisor valdes Öhrlings PricewatwerhouseCoopers AB med huvudansvarig Magnus Thorling. Revisorerna skall erhålla arvode enligt godkänd räkning. Bemyndigande att besluta om nyemission Årsstämman bemyndigade styrelsen att vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästkommande årsstämma och med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt besluta om nyemission av aktier, emission av konvertibla skuldebrev och/eller teckningsoptioner. Betalning skall kunna ske kontant, genom kvittning med apportegendom eller villkor. För ytterligare information kontakta: Fredrik Mannerheim Tommy Pelsenius VD t.f. CFO +46 (0)70 311 08 60 +46 (0)70 266 36 24 VKG Energy Services AB (publ) erbjuder systemlösningar och tjänster inom energi- och klimatteknik för kommersiella och offentliga fastigheter, industrier, flerbostadshus samt småhus. VKG:s aktie är noterad på NASDAQ OMX:s alternativa marknadsplats First North. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. För mer information se www.vkg.se