Mikael Olsson ny CFO i VKG Energy Services AB (publ)

Mikael Olsson har utsetts till ny CFO för VKG den 18 juni 2009.

Mikael är 45 år och har flerårig erfarenhet som CFO. Han kommer närmast från motsvarande befattning hos El & Industrimontage Svenska AB som omsätter 1,3 miljarder och som levererar kvalificerade tekniska lösningar inom automation, elinstallation och kraftteknik, samt service och underhåll till industri och offentlig sektor. Mikael har tidigare innehaft flera ledande befattningar, bl.a. som CFO inom säkerhetsföretaget G4S Security Services AB samt motsvarande befattningar inom läkemedelsindustrin. Mikael har ansvarat för koncernens stabsfunktioner inkl. ekonomi, IT, inköp, kvalitet och miljö samt HR men också för större interna utvecklingsprojekt. - Vi är mycket glada att kunna knyta Mikael Olsson till VKG. Förutom en gedigen kompetens inom ekonomi & finans så kommer Mikaels erfarenheter från entreprenadbranschen och intern utveckling och effektivisering väl till pass för VKG:s fortsatta utveckling, säger Mikael Jansson koncernchef på VKG. Mikael Olsson påbörjar sin anställning den 14 september 2009. För ytterligare information kontakta: Mikael Jansson CEO +46 (0)70 274 77 26

Taggar: