• VKG Energy Services AB/

Värmekyl Grossisten AB (publ.) (”VKG”) tecknar exklusivt återförsäljaravtal för Sverige med Grundels Fönstersystem AB (”Grundels”)

• VKG har ingått ett återförsäljaravtal med Grundels, innebärande att Grundels upplåter den exklusiva rätten att marknadsföra och sälja Grundels Isolerruta på villamarknaden i Sverige till VKG.

• Grundels Isolerruta kommer att försäljas genom samtliga VKGs ordinarie marknadskanaler, såsom rikstäckande direktreklam och telemarketing.

”Samarbetet med Grundels tar oss ytterligare ett steg mot att bli ett fullsortimentsföretag inom energispar-produkter”, säger Hagge Rilegård, VD för VKG. ”Med vårt redan tidigare breda sortiment, vår höga ambitionsnivå och rikstäckande organisation för marknadsföring, försäljning, installation och service är vi en intressant samarbetspartner för många aktörer”, fortsätter Rilegård.

Conny Grundel, VD för Grundels Fönstersystem AB säger: ”Grundels är marknadsledande på energi- och bullerisolering av befintliga fönster. Att inte behöva byta fönster för att spara energi eller reducera buller sparar stora belopp för fastighetsägare i Sverige. Samarbetet med VKG och deras rikstäckande försäljningsorganisation gör att vi kan möta den stora efterfrågan hos många villakunder och tidpunkten passar väl in i vår planerade expansion för Sverige.”

Hagge Rilegård fortsätter: ”Grundels Isolerruta är en sedan många år beprövad produkt som möter en allt större efterfrågan på marknaden från såväl privatkunder som företagskunder och myndigheter. Vi är mycket glada över förtroendet att få marknadsföra och sälja Grundels Isolerruta.”