Värmekyl Grossisten Scandinavia AB (publ.) kallar till extra bolagsstämma

Aktieägarna i Värmekyl Grossisten Scandinavia AB (publ) (VKG) kallas härmed till extra bolagsstämma onsdagen den 31 januari 2007 kl. 14.00 på bolagets lokaler på Leverantörsvägen 6 i Täby.

Rätt att delta vid bolagsstämman

Aktieägare skall för att få delta i bolagsstämman:
- dels vara införd i den av VPC AB förda aktieboken torsdagen den 25 januari 2007.
- dels anmäla sitt deltagande till bolaget per post under adress Hammarbacken 4 B, 191 49 Sollentuna, per fax 08-444 50 79, per telefon 076-826 66 15 eller per e-post tomas.thorsbrink@vkg.se. Anmälan skall ha skett senast torsdagen den 25 januari 2007, kl. 16.00.

Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade måste i god tid före den 25 januari 2007 genom förvaltarens försorg tillfälligt låta inregistrera aktierna i eget namn för att få rätt att delta i bolagsstämman.

Förslag till dagordning

1. Stämmans öppnande
2. Val av ordförande vid stämman
3. Upprättande och godkännande av röstlängd
4. Godkännande av dagordningen
5. Val av en eller två justeringsmän
6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
7. Förslag till beslut om emission av teckningsoptioner
8. Stämmans avslutande

Förslag till beslut

Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om utökning av bolagets optionsprogram genom emission av högst 400.000 tecknings-optioner. Varje teckningsoption skall berättiga till teckning av en aktie i bolaget. Teckningsoptionerna skall ges ut i två serier, C och D, med en löptid om ett respektive två år. Teckningsoptionerna skall emitteras till marknadsmässigt pris baserat på Black & Scholes värderingsformel för optioner. Teckningsberättigade skall vara nuvarande och tillträdande anställda i koncernen. Syftet med options-programmet och skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att förstärka intresset för koncernens verksamhet och att synliggöra sambandet mellan anställningsförmåner och bolagets resultatutveckling. Om samtliga 400.000 teckningsoptioner utnyttjas för teckning av nya aktier kommer utspädningen av nuvarande aktiekapital att motsvara ca 2,5 procent. För giltigt beslut om antagande av optionsprogrammet erfordras att beslutet biträds av aktieägare som företräder minst nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna.

Övrigt

Styrelsens fullständiga förslag finns hos bolaget och skickas elektroniskt eller per post till de aktieägare som kontaktar bolaget.

Täby i januari 2007

Värmekyl Grossisten Scandinavia AB (publ)