Patrik Sandberg tillträder som tf VD för VO2

Idag tillträder media- och techentreprenören Patrik Sandberg som tf VD för VO2. Patrik har en lång meritlista från mediebranschen där han bland annat varit VD för Starcom, medgrundare och VD för Nyheter24-gruppen och styrelseordförande för Adtech-bolaget Netric.

Publiceringsdatum: Stockholm, 21 augusti, 2024 – VO2 Cap Holding AB (publ)

”Jag är väldigt glad och hedrad över förtroendet att ta mig an den här rollen. Det är en koncern jag är väl bekant med, både i egenskap av medgrundare och via styrelseengagemang i flera av dotterbolagen. VO2 står väl rustat för framtiden och vi har en mängd spännande möjligheter framför oss redan nu till hösten. Jag är glad att äntligen få sätta igång och jag ser verkligen fram emot att få jobba med teamen, fortsätta syresätta våra bolag och utveckla och driva VO2 framåt och uppåt”, säger Patrik Sandberg, tf VD i VO2.

Patrik Sandberg, tf VD VO2 Cap Holding AB (publ)

”Jag har ju jobbat med Patrik i nästan 20 år och det finns inte ett enda hörn i mediavärlden som han inte kan. När han tackade ja till att leda VO2, som vi grundade tillsammans, så blev jag oerhört glad. VO2 är peggat för framgång och med Patrik vid rodret så kan jag inte låta bli att få pirr i magen. Full fart framåt, Patrik!”, säger Douglas Roos, styrelseordförande VO2 Cap Holding.

Patrik Sandberg, tf VD VO2 Cap Holding AB (publ)

E-mail: patrik.sandberg@vo2cap.se

Douglas Roos, Styrelseordförande VO2 Cap Holding AB (publ)

E-mail: douglas.roos@vo2cap.se

VO2 Cap Holding AB (publ) är en kvalitetsförvärvare som förädlar och expanderar entreprenörsbolag inom media, marknadsföring och tech med tydlig värdepotential. För mer information se vo2cap.se. I koncernen ingår de helägda dotterföretagen Netric Sales AB netricsales.com, Leeads AB och Locads AB leeads.com, AdProfit AB adprofit.se, Livewrapped AB livewrapped.com, Borg Owilli AB borgowilli.se och Madington AB madington.com.

VO2 Cap Holding AB (publ) (559049-5254) är listat på Nasdaq First North Growth Market. Mer information finns på vo2cap.se. Bolagets Certified Adviser är Amudova AB, Box 5855, 102 40 Stockholm, tel: +46 (0)8-546 017 58, info@amudova.se.