Ingram Micro distribuerar Vodafones dataprodukter i IT-ledet

Vodafone Sverige och Ingram Micro i Sverige inleder nu ett samarbete som innebär att Ingram Micro distribuerar Vodafones mobila företagsprodukter, bland annat Vodafones 3G-datakort och BlackBerry-produkter, till sina IT-återförsäljare. För slutkunden betyder det att han eller hon kan hitta IT-produkter och mobila lösningar på ett och samma ställe.

– Allt fler företag vill se sina IT-lösningar bli mer mobila. Med Ingram Micro och deras återförsäljare når vi nu viktiga beslutfattare inom IT via deras naturliga inköpskanal. Därför är vi mycket glada över samarbetet med Ingram Micro, säger Klas Wallström, chef för Företagsmarknad på Vodafone Sverige. För IT- återförsäljarna innebär samarbetet att de ytterligare kan ta tillvara de stora tillväxtsmöjligheter som finns inom mobila företagslösningar. – Det är ingen tvekan om att telekom- och IT-sektorn smälter samman och att slutkunderna söker helhetslösningar. Därför är samarbetet med Vodafone Sverige mycket viktigt för oss och ger oss möjlighet att erbjuda våra återförsäljare ett brett utbud av de senaste mobila produkterna och tjänsterna på marknaden för att de ska kunna tillmötesgå sina kunders krav och önskemål, säger Magnus Hultquist, Product Manager Mobile, Ingram Micro i Sverige. Ingram Micro kommer att distribuera Vodafones PC-kort Mobile Connect Card 3G som ger användarna möjlighet att arbeta med snabb Internetuppkoppling – upp till 384 kb/s – var de än är och därmed alltid ha tillgång till Internet, e-post och företagsinterna system. Även Vodafone Sveriges kommande 3G-router som är framtagen tillsammans med Cisco och Linksys kommer att ingå i utbudet. 3G-routern innebär att flera personer, t ex konsulter på uppdrag ute hos ett företag, kan använda routern för att koppla upp sig mot Vodafones 3G-nät via ett Mobile Connect Card 3G. Ingram Micro kommer också att distribuera Vodafones BlackBerry-produkter. Dessa fungerar som vanliga mobiltelefoner, men ger också användarna tillgång till sina mejl var de än är utan fördröjning eller manuell synkronisering. Ingram Micro kommer att distribuera Vodafones tjänster och produkter omgående. För mer information kontakta: Klas Wallström, chef Företagsmarknad, Vodafone Sverige Telefon: 0708-61 47 33, e-post: klas.wallström@vodafone.com Magnus Hultquist, Product Manager Mobile, Ingram Micro Telefon: 0709-80 27 28, e-post: magnus.hultquist@ingrammicro.se