MMS-telefoner klättrar på Vodafones försäljningslista

Report this content

MMS-telefoner klättrar på Vodafones försäljningslista Mobiltelefoner med MMS-funktion, dvs. möjligheten att skicka ljud- och bildmeddelanden, ökar nu allt mer i popularitet hos svenska mobilanvändare. Det visar försäljningslistan för oktober från Vodafone. Fyra mobiltelefoner med MMS-funktion har slagit sig in på listan. Dessutom får Nokias storsäljare 3310 se sig besegrad efter många månaders toppnotering av Sony Ericssons GPRS-telefon T200. - Det är tydligt att allt fler upptäcker fördelarna med att kunna skicka ljud- och bildmeddelanden via mobiltelefonen. Det är ett enkelt och roligt sätt att hålla kontakten med sina nära och kära. Bildmediet är en minst lika viktig kommunikationskanal som tal och text. Med MMS kan vi kommunicera med alla dessa uttryck. Det kan handla om att berätta om vad som händer på semestern, på jobbet eller på festen, säger Tommy Sundström, vice VD Vodafone i Sverige och ansvarig för Vodafones butikskedja i Sverige. - Nokias storsäljare 3310, som länge har toppat listan, har nu blivit ersatt av Sony Ericssons T200 med GPRS-funktion. Det är uppenbart att telefoner med GPRS- och MMS-funktion nu blir allt populärare. Av de tio mobiltelefonerna på listan har sju GPRS-funktion och fyra MMS-funktion. Nokias 7210 och Sony Ericssons T300 med GPRS- och MMS-funktion har seglat upp på en sjunde respektive nionde plats. Vi tror därför att MMS- telefonerna inom en snar framtid kommer att ha en framträdande plats på vår försäljningslista, säger Tommy Sundström. Försäljningslista mobiltelefoner oktober 2002, Vodafone Fabrikat Modell Funktion Sony Ericsson T200 GPRS/EMS Nokia 3310 Nokia 5210 WAP Nokia 6310i GPRS/Bluetooth Nokia 3410 WAP Sony Ericsson T68i GPRS/MMS/Bluetooth Nokia 7210 GPRS/MMS Nokia 3510 GPRS/MMS Sony Ericsson T300 GPRS/MMS Nokia 8310 GPRS/WAP För mer information kontakta: Tommy Sundström, vice VD, Vodafone i Sverige Telefon: 0708-33 15 10, e-post: tommy.sundstrom@vodafone.se Europolitan Vodafone AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Verksamheten bedrivs av Europolitan Vodafone AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 73,4 procent av aktierna och resterande 26,6 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 229 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/12/20021112BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/12/20021112BIT00170/wkr0002.pdf