Nokia 7650 ny kameratelefon i Vodafone live!

Nokia 7650 ny kameratelefon i Vodafone live! Nu erbjuder Vodafone Sverige även kameratelefonen Nokia 7650 i konceptet Vodafone live! som har rönt framgång genom att erbjuda enklare och roligare mobil kommunikation. - Vi är mycket glada över att Nokia 7650 nu ingår i vårt live-koncept. Nokia 7650 är en komplett kameratelefon som till fullo kan leverera mobila upplevelser i färg, ljud och bild helt i linje med Vodafone lives kunderbjudande, säger Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument på Vodafone Sverige. Med Vodafone live! kan användarna fotografera, skicka och ta emot färgbilder, spela spel, skicka e-post, ladda hem polyfoniska ringsignaler, ta del av de senaste nyheterna, hämta information i färg och bild om allt från sport och väder till bästa restauranger och senaste filmutbud, och naturligtvis, ringa eller ta emot samtal. Konceptet säljs i ett paket där kameratelefonerna som ingår är förprogrammerade för alla tjänster och färdiga att använda direkt när man går ut ur affären. Tjänsterna nås sedan enkelt genom Vodafone lives eget användargränssnitt direkt från mobiltelefonen. - Vodafone live! är ett väldigt spännande grepp från Vodafones sida och ett viktigt steg i mobiltelefonins utveckling. Enkelheten och kundupplevelsen som präglar konceptet ligger helt i linje med Nokias synsätt och vi hoppas i framtiden kunna erbjuda ytterligare kameratelefoner inom ramen för Vodafone live! säger Sara Kullgren, vd för Nokia Mobile Phones i Skandinavien. Vid köp av Nokia 7650 med ett nytt abonnemang eller kontantkort får användaren tillgång till alla tjänster i Vodafone live! automatiskt. Detsamma gäller de som redan har kontantkort eller abonnemang inom Vodafone, de behöver bara komplettera med telefonen för att kunna ta del av tjänsterna i Vodafone live! Sedan tidigare ingår Panasonic GD87 i Vodafone live! och under 2003 planerar Vodafone erbjuda ännu fler Vodafone live!-telefoner från olika mobiltelefontillverkare. Priser kameratelefon Nokia 7650 Rekommenderade cirkapriser för Nokia 7650 i Vodafone Stores är: 2395 kr med 24-månadersabonnemang "Easy Fritid", månadsavgift 200 kr 4545 kr med 24-månadersabonnemang "Easy Fritid", månadsavgift 100 kr 5995 kr utan abonnemang. För mer information kontakta: Vodafone Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se David Erixon, marknadschef affärsområde Konsument Telefon: 0709-61 47 77, e-post: david.erixon@vodafone.se Nokia Sara Kullgren, vd Telefon: 0709-93 83 69, e-post: sara.kullgren@nokia.com Michael Smirnoff, informationschef Telefon: 0709-93 83 85, e-post: michael.smirnoff@nokia.com Europolitan Vodafone AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Verksamheten bedrivs av Europolitan Vodafone AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 74,7 procent av aktierna och resterande 25,3 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 270 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com. Nokia är världsledare inom mobil kommunikation. Erfarenhet och innovationsförmåga, med fokus på användarvänlighet och säkerhetslösningar, har gjort Nokia till världens ledande leverantör av mobiltelefoner samt en av de ledande leverantörerna av mobila, fasta och IP-baserade nätverk. Genom att addera mobilitet till Internet skapar Nokia nya möjligheter för företag och förbättrar vardagen för privatpersoner. Nokia är listat på sex börser och är ett av de företag i världen som har den bredaste ägarbilden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/21/20030121BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/21/20030121BIT00260/wkr0002.pdf