Nya Vodafone 3G-mobiler på ingång inför julen

Idag presenterar Vodafone Group ett brett utbud mobiler som ska ta 3G-tjänster till massmarknaden. Mobiltelefonerna kommer att marknadsföras av Vodafone inför julen och utbudet är det bästa hittills, med nätta och snygga telefoner som finns i flera prisklasser. Vodafone Sverige kommer att ta in mobiler i alla prisklasser och mycket talar för att en 3G-lur hamnar bland svenskarnas klappar i år. Globalt kommer Vodafone inför och under julhandelsperioden att erbjuda 15 stycken 3G-mobiler i prisklasser och modeller som passar olika plånböcker, smaker och behov. Också Vodafone Sverige kommer att erbjuda ett brett 3G-utbud under hösten och inför julen. Nedan följer en tidig mobilguide för tomten, för att kunna ge rätt mobil till de som också vill kunna se den de pratar med, ladda ner musik och spel var de än är, surfa trådlöst och snabbt och ta del av de senaste nyheterna inom sport- och nöjesvärlden i rörliga bilder. 3G-mobiler som också gillas av plånboken Vodafone Sverige kommer att erbjuda tre 3G-lurar i det lägre prissegmentet i julhandeln. Dessa är Motorola E770v som kommer in under december samt redan lanserade Sony Ericsson V600i och Motorola V1050. Förutom attraktiva priser erbjuder mobilerna det mesta man kan önska av 3G-telefoni – videosamtal, möjlighet att ladda ner musik från Vodafone lives utbud på över 500 000 låtar, ta del av nyheter och sport i videoformat och mycket mer. När utseendet också har stor betydelse För kunder som värderar design högt tar Vodafone Sverige in Motorola V3x, 3G-uppföljaren i populära razr-serien. Den är beräknad att finns i handeln under november. Dessutom erbjuder Vodafone redan idag Samsung Z500 i sitt utbud, en liten 3G-mobil i snäckskalsformat. Dessa mobiler passar perfekt för yrkeskvinnan/mannen som gillar stil och funktion i ett, och som ibland vill kunna koppla upp sig med luren som modem. För den avancerade användaren För den som vill få ut det mesta av sin mobil är Nokias 3G-mobil N70 perfekt. Nokia N70 erbjuder allt och lite till, till glädje både för arbetsliv och privatliv: en stor färgdisplay, 2 megapixel digitalkamera med avancerat bildprogram, tvåvägsvideo, FM radio, e-post och mycket mer. Mobilen beräknas finnas hos Vodafone Sverige under oktober. För den kvalitetsmedvetne För den som värderar både pris och kvalitet högt är Samsung Z140 ett utmärkt val i mellanprisklassen, en liten mobil med smakfull design och fullmatad med funktioner. Mobilen börjar säljas i oktober. Dessutom kommer mobiltelefonen som har utsetts till världens bästa 3G-mobil - Sony Ericsson V800i – att under hösten förses med ett ännu attraktivare pris. – Vi kommer inför julhandeln att kunna erbjuda ett stort sortiment 3G-mobiler. Det ger våra kunder stora valmöjligheter när de vill ta del av alla fördelar som 3G ger i form av roligare och bättre upplevelser, som musik- och videotjänster i mobilen, eller kunna koppla upp sig med snabb överföring. Vi har mobiler som passar olika behov och smaker, och hos Vodafone hittar tomten också till sin glädje mobiler som ingår i abonnemanget, säger Paul Moonga, marknadsdirektör på Vodafone Sverige. Bilder på 3G-lurarna finns att hämta på www.vodafone.com För mer information kontakta Paul Moonga, Marknadsdirektör, Vodafone Sverige Telefon: 0455-331 000, e-post paul.moonga@vodafone.com Johan Holmgren, Informationschef, Vodafone Sverige Telefon: 0708-33 14 00, e-post johan.holmgren@vodafone.com