Ring för 79 öre i minuten till alla nät i Sverige dygnet runt med Vodafone Kontantkort– minutpriset gäller också utomlands

Vodafone Kontantkort blir nu lika bra som Vodafone Abonnemang. På måndag den 12 september lanserar Vodafone ett nytt kontantkort som gör att Vodafones kontantkortskunder ringer lika billigt som abonnemangskunder. 79 öre i minuten till alla nät i Sverige, dygnet runt, gäller för den som laddar sitt kort månatligen. Minutpriset gäller också samtal till Sverige utomlands från hela 17 länder för den som tecknar Vodafone Passport. I april i år lanserade Vodafone ett samtalspris på 79 öre i minuten till alla nät dygnet runt i Vodafone Abonnemang. Nu inför Vodafone det låga minutpriset även i nya Vodafone Kontantkort. 79 öre i minuten gäller i 30 dagar från att kortet har laddats upp och för kunder som månatligen laddar sina kort innebär det att de alltid ringer för 79 öre i minuten till alla nät, dygnet runt. Efter 30 dagar utan laddning övergår minutpriset till 1,99 kr per minut fram tills att kortet laddas upp igen. Samma princip gäller för SMS som kostar 79 öre/styck i 30 dagar efter laddning. Vodafone Kontankort lätt att ladda Vodafones kunder kan ladda kontantkortet på flera enkla sätt – via Vodafone live-mobilen, på Internet, i butik, via bankomat*, via värdebevis eller genom att prenumerera på laddningar. Givetvis kan också kontantkortskunder som ska köpa ny mobil välja från Vodafones breda mobilutbud – såväl 2G- som 3G-mobiler. 79 öre i minuten till Sverige också utomlands Vodafone Kontantkort fungerar även med tjänsten Vodafone Passport som kostnadsfritt kan tecknas via SMS, på Vodafones hemsida eller hos kundtjänst och hos utvalda återförsäljare. Det betyder att Vodafones kontantkortskunder som reser utomlands och använder Vodafones nät kan ringa för 79 öre i minuten till Sverige från länder som omfattas av Vodafone Passport (för närvarande 17 länder - se lista nedan). Det enda som tillkommer per samtal är en startavgift på 9,95 kr + den svenska startavgiften på 79 öre. Att ta emot samtal från Sverige är ännu billigare, endast 9,95 kr per 20 minuters prat. ­­– Med vårt nya låga minutpris som gäller både i Sverige och från många länder utomlands erbjuder vi ett helt unikt kontantkort på mobilmarknaden, till glädje för det svenska folket som både gillar att ringa billigt och resa mycket. Dessutom innebär kortet att våra kunder har fått ännu större valfrihet och kan nu välja mellan att betala i efterskott eller förskott med lika bra villkor, säger Paul Moonga, marknadsdirektör på Vodafone Sverige. Kunder som har äldre Vodafone Kontantkort och vill byta till de nya priserna behöver bara kontakta Vodafones kundtjänst. För mer information kontakta: Paul Moonga,Marknadsdirektör, Vodafone Sverige Telefon: 0734-25 26 28, e-post: paul.moonga@vodafone.com Anders Jensen,chef Konsumentmarknad, Vodafone Sverige Telefon: 0708-33 13 17, e-post anders.jensen@vodafone.com Priser Vodafone Kontantkort(Gäller kort sålda från den 12 september 2005) Startpaket 95 kr pris/minut 79 öre/minuten gäller 30 dagar efter varje laddning av kortet. Efter 30 dagar utan laddning är priset 1:99 kr/ minut. SMS: 79 öre/styck gäller 30 dagar efter varje laddning av kortet. Efter 30 dagar utan laddning är priset 1:99 kr styck. Startavgift 79 öre MMS 2.79 kr/styck Data 20 kr/MB data GPRS/3G Laddningsnivåer: 100 kr, 200 kr och 500 * Gäller kunder som är bankkunder hos SEB, Skandiabanken eller Östgöta Enskilda Bank Länder som ingår i Vodafone Passport (Vodafone som operatör där inget annat anges): Storbritannien, Tyskland, Italien, Spanien, Grekland, Frankrike (i SFRs nät) Irland, Belgien (i Proximus nät) Holland, Portugal, Schweiz (i Svisscoms nät) Ungern, Malta. För kontantkort med samtal i utlandet mot faktura gäller även Australien, Albanien, Japan och Nya Zeeland.