Vodafone först ut med Sony Ericssons nya folkmobil för 3G – V600i

– Tre nya 3G-mobiler på väg in hos Vodafone I juli kommer den, Sony Ericssons nya folkmobil för 3G. Sony Ericssons V600i är en elegant, liten och prisvärd 3G-telefon med megapixelkamera, videoinspelning, radio och MP3-spelare som också gör det enkelt att ladda ner musik och 3D-spel direkt från Vodafone live!. Mobilen är en specialversion av Sony Ericssons 3G-mobil K600 speciellt framtagen för Vodafones kunder. Dessutom breddar Vodafone 3G-utbudet ytterligare med två nya 3G-mobiler – Motorola V1050 och Samsung Z500.

Sony Ericsson V600i är en liten 3G-telefon (104x45x19 mm) som inte väger mer än 105 gram. Trots sin litenhet är den fullmatad med de senaste funktionerna som till exempel megapixelkamera (1,3 megapixel), videoinspelning och MP3-spelare. Sony Ericsson V600i erbjuder också allt man kan vänta sig av en 3G-telefon som till exempel dubbla kameror för videosamtal och mobil bredbandsaccess. Mobilen är speciellt anpassad för Vodafone live! i nära samarbete med Sony Ericsson. På så sätt blir det enkelt att ta del av alla de underhållningstjänster som ligger i Vodafone live!, som till exempel att ladda ner musik från Vodafones musikbutik med ett utbud på 500 000 låtar eller se de senaste målen från Allsvenskan eller Premier League. Förutom Sony Ericsson V600i utökar Vodafone ytterligare sitt 3G-utbud. Redan nu finns den mycket prisvärda Motorola V1050 i butik, uppföljaren till Motorola 980. Den är bland annat utrustad med 1,2 megapixels digitalkamera och färgskärm som kan visa 262 000 färger. I mitten av juni är Samsung Z500 beräknad till butik, världens minsta 3G-mobil med måtten 89 x 44,5 x 24,5 millimeter och en vikt på bara 95 gram. Trots sin litenhet utnyttjar mobilen alla fördelar med 3G och ger breda möjligheter för video, musik och foto. – Vårt mål är att erbjuda de attraktivaste tjänsterna och Sveriges bästa och bredaste utbud av mobiltelefoner. Därför känns det jättebra att vi kan erbjuda våra kunder Sony Ericssons nya 3G-mobil före den är tillgänglig hos konkurrenter. Sony Ericsson V600i har allt man kan önska av en 3G-mobil och är så smidig att den för tankarna till en 3G-variant av Sony Ericssons storsäljare T610. Alla de nya mobilerna är anpassade för Vodafone live! för att göra det så enkelt som möjligt för våra kunder att till exempel ladda ner musik, se på videoklipp eller hämta 3D-spel till mobilen, säger Paul Moonga, marknadsdirektör, Vodafone Sverige. För kunder som tecknar Vodafone Abonnemang i 24-månader och ringer för 299 kr/månad (minimidebitering) ingår Motorola V1050 i priset. Rekommenderat pris på Motorola V1050 med Vodafone Abonnemang utan bindningstid är 3 195 kr. För kunder som tecknar Vodafone Abonnemang i 24-månader och ringer för 399 kr/månad (minimidebitering) ingår Samsung Z500 i priset. Rekommenderat pris på Samsung Z500 med Vodafone Abonnemang utan bindningstid är 3 795. För kunder som tecknar Vodafone Abonnemang i 24-månader och ringer för 299 kr/månad (minimidebitering) ingår Sony Ericsson V600i i priset. Rekommenderat pris på Sony Ericsson V600i med Vodafone Abonnemang utan bindningstid är 3 195 kr. Bilder på telefonen finns på: http://www.vodafone.se/433.jsp Fakta om Sony Ericsson V600i Mått 104x45x19 mm Vikt 105 g Färg Svart/silver Display 260 000 färger (176x220 pixlar) Standbytid 250 h (i 3G) Taltid 140 min (i 3G) Minne 32 MB Kamera 1,3 megapixel, 4 x zoom MMS Ja Videotelefoni Ja Anslutningar USB, IR, Bluetooth Data GPRS, 3G Band Trippelband Telefonbok Ja Kalender Ja Högtalartelefon Ja Streaming Ja PC-synk Ja, Synk ML Radio Ja För mer information kontakta Paul Moonga, Marknadsdirektör, Vodafone Sverige Telefon: 0734-25 26 28 e-post: paul.moonga@vodafone.com Johan Holmgren, Informationschef, Vodafone Sverige Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@vodafone.com