Vodafone huvudsponsor av Karlskronas nya idrotts- och hälsocentrum – Vodafone Arena Rosenholm blir det nya namnet

Report this content

Det är med stor glädje som Vodafone Sverige idag kan meddela att företaget blir huvudsponsor av Karlskronas nya idrotts- och hälsocentrum i området Rosenholm, som i samband med det antar det nya namnet Vodafone Arena Rosenholm. Vodafone Sverige kommer under en femårsperiod att satsa 10 miljoner kronor som ska bidra till att utveckla såväl arenan som idrotten i Karlskrona.

Vodafone Sverige har kommit överens med Karlskrona kommun om att sponsra det nya hälso- och idrottscentret på Rosenholm. Vodafone Arena Rosenholm kommer att erbjuda Karlskronas invånare toppmoderna idrottsanläggningar för bl.a. tennis, handboll, badminton, ishockey, curling, boule, konståkning, gymnastik och fotboll. Bland annat hålls SM i konståkning i arenan i december. Anläggningen öppnar också för helt nya nöjes- och kulturevenemang i Karlskrona med en delfinal i Melodifestivalen som en av de kommande höjdpunkterna. Arenan invigs helgen den 29-30 oktober och får då namnet Vodafone Arena Rosenholm. Vodafone Sverige satsar under den kommande femårsperioden 10 miljoner kronor där fem miljoner kronor är vikta för själva arenan. Övriga fem miljoner kronor kommer på initiativ av Karlskrona kommun att gå till att utveckla idrotten i kommunen, med sikte på att få fram toppidrott i Karlskrona. – Det här känns verkligen jättekul. Vi har länge letat efter en möjlighet att ytterligare bidra till utvecklingen i Karlskrona och den här överenskommelsen är perfekt. Med det nya idrotts- och hälsocentret på Rosenholm får våra medarbetare och andra invånare i Karlskrona fantastiska möjligheter att utöva idrott. Till det kommer de fem miljoner som vi stödjer idrotten i Karlskrona med direkt, vilket lägger grunden för såväl bredd- och elitsatsningar i kommunen. Vi är jätteglada över att få vara med och bidra till det och är stolta över att anläggningen kommer att bära namnet Vodafone Arena Rosenholm, säger Grahame Maher, vd på Vodafone Sverige. – Vodafones stöd ger oss en flygande start mot målet att etablera Karlskrona och Vodafone Arena Rosenholm som ledande inom idrott och hälsa i Östersjöområdet inom 10 år, säger Mats Johansson, kommunstyrelsens ordförande. Sponsringen av arenan är en fortsättning på det nära samarbete vi sedan många år tillbaka har med Vodafone, en av de största privata arbetsgivarna i kommunen. – Idrott står för glädje, gemenskap, mångfald och kämpaglöd - värderingar som vi på Vodafone tycker är lika viktiga i arbetslivet. Därför är det extra roligt att vi kan gå in som sponsor av ett helt idrotts- och hälsocentrum som ger så många möjligheter inom idrottens värld och erbjuder en naturlig mötesplats för människor i Karlskrona och Östersjöområdet, säger Grahame Maher. Mer information om Rosenholmsområdet i Karlskrona hittar du på www.karlskrona.se. Bilder för publicering finns på www.vodafone.se/433.jsp. För mer information kontakta: Johan Holmgren, informationschef, Vodafone Sverige Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@vodafone.com Michael Fransson, arenachef, Vodafone Arena Rosenholm Telefon: 0455-30 30 16, e-post: michael.fransson@karlskrona.se Ulla Nelson, informationschef, Karlskrona kommun Telefon: 0455-30 30 13, e-post: ulla.nelson@karlskrona.se