Vodafone lanserar Vodafone Simply

Report this content

– lättanvända tjänster i mobiler med smart design I en global satsning lanserar nu Vodafone ett nytt koncept på mobilmarknaden – Vodafone Simply. Konceptet har tagits fram för kunder som enbart är ute efter en lättanvänd mobiltelefon med bastjänster som tal och sms. Konceptet har utvecklats efter omfattande undersökningar bland tusentals kunder i fyra europeiska länder. Det erbjuder två nya unika mobiler med en rad enkla men smarta funktioner för att tjänster ska nås på bara ett, eller ett par, knapptryckningar. Vodafone Simply finns i butik från och med 1 juni.

Mobiltelefonerna Vodafone har arbetat mycket nära kunderna för att formge mobilerna efter kundernas önskemål och behov. Kunderna har fått svara på hur deras ideala mobiltelefon ska se ut, vilka tjänster mobilen ska erbjuda och hur man ska nå dessa samt hur användargränssnittet ska utformas. Utifrån kundernas svar har sedan Vodafone tillsammans med Sagem tagit fram två unika mobiltelefoner: Vodafone Simply Sagem VS1 som har en kurvig form och Vodafone Simply Sagem VS2 som är stilrent boxig och svart. Båda telefonerna har stora tydliga skärmar och direktknappar för åtkomst till de mest använda funktionerna – Kontakter, Meddelanden och Startsida för användarmenyn. Mobilerna har också fysiska skjutreglage för att reglera ringsignalsvolym/vibrationsinställning och för slå av och på mobilernas knapplås vilket eliminerar fickringningar. Även informationen i användarmenyn – som batterinivå, täckningsgrad etc - har formgetts för att ge så bra överblick som möjligt. Tjänster Telefonerna har utrustats med en meddelandefunktion som kan liknas med hur en vanlig telefonsvarare fungerar. När ett nytt sms- eller röstmeddelande lämnats blinkar en lampa på direktknappen ”Meddelanden” för att uppmärksamma användaren, sedan är det bara att trycka på knappen för att nå meddelandet. Utöver det erbjuder Vodafone Simply en funktion för missade samtal som innebär att användarna får ett SMS till mobilen med uppgifter om vem som har ringt, även när mobilen varit avstängd och den som har ringt inte har lämnat meddelande i röstbrevlådan. Lättbegripliga tariffer Vodafone Simply erbjuds i Sverige tillsammans med Vodafone Abonnemang eller Vodafones kontantkort. Med Vodafone Abonnemang ringer kunderna för 79 öre minuten, till alla nätverk, dygnet runt. SMS kostar också 79 öre per styck. Med Vodafone Kontankort Online, som bland annat säljs i Vodafones butiker, ringer kunderna för 99 öre minuten till alla nätverk dygnet runt. SMS kostar 99 öre per styck. ¬– Vi har många kunder som vill ha de senaste mobiltelefonerna med alla avancerade tjänster som mobil musiknedladdning, videotelefoni och mobil TV. Vi har också kunder som enbart vill ringa och ta emot samtal och SMS:a på sin telefon. Vodafone Simply är en användarvänlig tjänst för dessa kunder, som hjälper dem att hålla kontakt med vänner och familj, säger Peter Bamford, Marknadsdirektör för Vodafone Group. – Med Vodafone Simply breddar och kompletterar vi vårt utbud. Precis som kameratillverkare tillhandahåller ett brett utbud med allt från kvalitativa sikta-och-klicka-kameror till avancerade systemkameror vill vi kunna möta mobilanvändarnas olika behov av mobil kommunikation. Vodafone Simply har flera enkla men smarta lösningar för personer som enbart vill kunna ringa och SMS:sa och gör mobiltelefoni just så enkelt som det borde vara, säger Geraldine Wilson, chef för Vodafone Sveriges kommersiella organisation. Säljstart och priser Simply-telefonerna börjar säljas i Vodafones butiker och hos utvalda återförsäljare från och med den 1 juni. Mobilerna kommer att kosta 1295 kr med Vodafone Abonnemang och 1495 kr med Vodafone Kontantkort och levereras med laddare, bordsställ, headset och PC-kabel. Bilder på Vodafone Simply Sagem VS1 och Vodafone Simply Sagem VS2 finns på www.vodafone.com och http://www.vodafone.se/433.jsp För mer information kontakta: Paul Moonga, direktör Privatmarknad, Vodafone Sverige Telefon: 0734-25 26 28, e-post paul.moonga@vodafone.com Geraldine Wilson, chef för Vodafone Sveriges kommersiella organisation Telefon: +46 734 25 26 27, e-mail Geraldine.wilson@vodafone.com Johan Holmgren, informationschef Vodafone Sverige, Telefon 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@vodafone.com