Vodafone live! med japanska Panasonic spräcker Nokias och Sony Ericssons dominans Vodafone live!-telefonen Panasonic GD87 är den första japanska mobiltelefonen som tagit sig in på Vodafones tio-i-topp- försäljningslista sedan listan började kommuniceras i maj förra året. Panasonic GD87 sålde fjärde mest under december 2002 bara slagen av Sony Ericsson succételefon T200 och Nokias båda storsäljare 3310 och 3410. - Succén ser vi som ett kvitto på att våra kunder uppskattat konceptet Vodafone live! där Panasonic GD87 ingått och att det finns en stor efterfrågan att kommunicera mobilt med bilder, säger Tommy Sundström, vice vd på Vodafone och ansvarig för Vodafones butikskedja i Sverige. Panasonic GD87:s placering är remarkabel inte minst med tanke på att den med sin inbyggda kamera spelar i en helt annan prisdivision än de flesta övriga telefoner på listan. - Noterbart är också att Sony Ericssons T200 behåller förstaplatsen före Nokia 3310 som tidigare prenumererat på den positionen, men som nu även långsiktigt verkar ha fått ge sig mot T200, säger Tommy Sundström. Försäljningslista mobiltelefoner december 2002, Vodafone Fabrikat Modell Funktion Prisskikt* 1. Sony Ericsson T200 GPRS/EMS Låg 2. Nokia 3310 Låg 3. Nokia 3410 WAP Låg 4. Panasonic GD87 GPRS/MMS Hög 5. Nokia 6310i GPRS/Bluetooth Medel 6. Nokia 3510 GPRS/MMS Låg 7. Nokia 5210 WAP Låg 8. Sony Ericsson T300 GPRS/MMS Medel 9. Sony Ericsson T68i GPRS/MMS/Bluetooth Hög 10. Nokia 6610 GPRS/MMS Hög *Baseras på mobiltelefonernas inköpspris. För mer information kontakta: Tommy Sundström, vice vd, Vodafone Telefon: 0708-33 15 10, e-post: tommy.sundstrom@vodafone.se Europolitan Vodafone AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Verksamheten bedrivs av Europolitan Vodafone AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 74,7 procent av aktierna och resterande 25,3 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 270 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/28/20030128BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/28/20030128BIT00130/wkr0002.pdf