Vodafone satsar på tv – Kända tittarsuccér direkt i mobilen

Lagom till jul storsatsar Vodafone på tv och erbjuder sina 3G-kunder flera populära och välkända tv-kanaler direkt i mobilen. Eurosport och TV4 Nyheterna inklusive Nyhetsmorgon är några av de direktsända kanaler som Vodafones kunder kommer att kunna se i sina telefoner. Dessutom erbjuder Vodafone flera anpassade kanaler för mobilen, med utbud från kända tittarsuccér som MTVs ”Pimp my Ride” och avsnitt från säsong 1-4 av Twentieth Century Fox Televisions tv-serie 24, speciellt redigerade för mobilen.

Eurosport, Aftonbladet TV, Expressen TV, Fashion TV, Chilli TV, UEFA Champions League samt Discovery är möjliga att titta på redan idag för Vodafones 3G-kunder. Fram till jul kommer tv-utbudet att successivt utökas med bland annat direktsändning av TV4 Nyheter och kanaler från MTV. Kunderna kan titta både på både vanlig direktsänd tv och ett antal specialanpassade kanaler, där bland annat höjdpunkter från kända serier– t ex 24 och Pimp My Ride – rullar kontinuerligt i mobilen. Hela kanalutbudet kommer att vara gratis att titta på fram till 28 februari 2006 och finns i Vodafones tjänsteportal Vodafone live!. Lagom till jul kommer Vodafone att erbjuda följande tv-utbud: Direktsända kanaler: • Eurosport • TV4 Nyheter, Nyhetsmorgon • Fashion TV Loopade kanaler • Aftonbladet TV – Nöje, nyheter och sport • Expressen TV – Nöje, nyheter och sport • UEFA Champions League – mål och höjdpunkter • MTV – t ex Pimp my Ride, Head and Body • Discovery – innehåll från Discovery Channel, Animal Planet och Discovery Science • Chilli TV- extremsportkanal – surf, skateboard etc • Twentieth Century Fox Television – säsong 1-4 av 24, specialredigerat för mobilen – Vi har smugit igång vår tv-satsning med några kanaler under hösten och tv har utan någon som helst marknadsföring snabbt blivit en av våra allra populäraste innehållstjänster. Nu breddar vi utbudet och erbjuder kanaler och program som ger underhållning och förströelse när man har tid över – t ex i vänthallen eller på bussen på väg till jobbet. Dessutom är mobilen ett utmärkt komplement när man vill ha koll på de senaste nyheterna eller målen när den vanliga tv:n är utom räckhåll, säger Anders Jensen, marknadsdirektör på Vodafone Sverige. – Tack vare Vodafones globala inköpsmöjligheter kan vi erbjuda våra kunder kända och populära internationella kanaler som MTV och Eurosport i kombination med lokala nysatsningar som Aftonbladet och Expressen TV. Det ger oss stora fördelar när vi framöver ytterligare utökar vårt tv-utbud, säger Anders Jensen. För bilder som illustrerar, besök http://www.vodafone.se/433.jsp För mer information kontakta: Anders Jensen, Marknadsdirektör, Vodafone Sverige Telefon: 0708-33 13 17, e-post anders.jensen@vodafone.com