Vodafone Sverige AB undertecknar samarbetsavtal med den danska mobiloperatören TDC Mobil A/S Vodafone Sverige AB och den ledande danska mobiloperatören TDC Mobil A/S har tecknat ett samarbetsavtal inom försäljning och marknadsföring mot större företagskunder i Sverige och Danmark. Avtalet är en följd av det partneravtal som tecknades mellan Vodafone Group och TDC i december 2001. I takt med att danska och svenska företag bygger allt starkare nordiska organisationen ökar efterfrågan på mobila telekommunikationstjänster för den nordiska marknaden. - Tillsammans med TDC kan vi på ett mer koordinerat sätt erbjuda mobila lösningar till våra kunder som har verksamhet både i Danmark och i Sverige, säger Jon Risfelt, VD och koncernchef för Vodafone i Sverige. Avtalet med TDC är ett mycket bra komplement till det samarbete vi sedan i somras har med den finska mobiloperatören Radiolinja. - Samarbetsavtalet stärker både TDC:s och svenska Vodafones positioner på den nordiska marknaden, och vi är glada över att börja arbeta aktivt med Vodafone i Sverige, säger Peter Ibsen, Senior Vice President, TDC Mobil A/S. För mer information kontakta: Jon Risfelt, VD och koncernchef Telefon och SMS: 0708-33 10 01, e-post: jon.risfelt@vodafone.se Bo Johannisson, ansvarig strategisk affärsutveckling Telefon och SMS: 0708-33 18 04, e-post: bo.johannisson@vodafone.se Europolitan Vodafone AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Verksamheten bedrivs av Europolitan Vodafone AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 73,1 procent av aktierna och resterande 26,9 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 229 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00620/wkr0002.pdf