Vodafone Sverige ny huvudpartner för Hultsfredsfestivalen

Vodafone Sverige som ingår i Telenor blir den nya Arrangemangssponsorn för Hultsfredsfestivalen. Sponsorskapet är ett led i Vodafone Sveriges satsning på mobila musiktjänster och ger företaget möjlighet att stödja Sveriges viktigaste musikfestival. Även Telenorägda Bredbandsbolaget går in som sponsor för Hultsfredsfestivalen. Tillsammans kommer företagen att bidra till att öka upplevelse- och servicenivån för festivalens besökare genom att erbjuda mobiltelefoni- och bredbandstjänster på festivalområdet.

– Hultsfredsfestivalen är Sveriges bästa musikfestival med ett fantastiskt artistutbud och glada besökare från hela landet. Vi satsar stort på ett erbjuda mobila underhållningstjänster till våra kunder där musik är en viktig del. Därför känns det jätteroligt att få ta en ledande roll i att stötta denna svenska musikinstitution, säger Anders Jensen, marknadsdirektör på Vodafone Sverige. – Sponsorskapet tillsammans med Bredbandsbolaget är också ett viktigt steg i att knyta Telenors svenska verksamheter närmare varandra och visa hur vi tillsammans kan förenkla kundernas vardag med våra tjänster, säger Johan Lindgren, vd på Vodafone Sverige. Vodafone Sveriges sponsorsatsning kring Hultsfredsfestivalen sträcker sig tre år framåt. På festivalområdet kommer företaget bland annat att erbjuda laddningsstationer för mobiltelefoner och ge besökarna möjlighet att använda Vodafone Sveriges tjänster inom musik, tv och spel. – Vi är djupt inspirerade av att, i en tid när världskartan för kommunikation ritas om kontinuerligt, starta ett framtidsinriktat arbete och tillsammans få ge vår publik en så mycket häftigare festivalupplevelse. Att hitta starka och därtill så insiktsfulla partners som Vodafone Sverige och Bredbandsbolaget är inte självklart men avgörande viktigt för Hultsfred, säger JP Bordahl, Festivalchef Hultsfred. För mer information kontakta: Anders Jensen, Marknadsdirektör, Vodafone Sverige Telefon: 0708-331317, e-post: anders.jensen@vodafone.com Therése Elofson, Marknadschef Hultsfredsfestivalen Telefon: 0702-196487, e-post: therese.elofson@rockparty.se