Skandinavisk minimalism dominerar inredningstrenden för julen 2014

Report this content

Inredningstrenden inför julen 2014 är skandinavisk minimalism enligt möbeldesign-företaget Voga. Det här är en stor kontrast mot de annars så klassiska och överdådiga juldekorationerna som brukar pryda hemmen i juletid i Europa. I år är det minimalistiska pjäser, matta färgkombinationer, metalliska, monokroma och handgjorda element som gäller.

Inredningstrender kring jul handlar normalt om de traditionella juldekorationerna, med inne- och utomhusbelysning, tomtar i alla dess former, kuddar och fluffiga filtar i rött och grönt.

Men årets stora möbeltrend är skandinavisk minimalism, enligt möbeldesign-företaget Voga, som blivit berömda på att producera nya versioner av de mest klassiska designermöblerna.

– I år ser vi att det är de eleganta och minimalistiska möblerna och inredningsdetaljerna som dominerar i Europa juletid, säger Chris Diemer, designansvarig på Voga.

Stolar och bord med rena linjer i metall, teknikinspirerade lampor och inredningsdetaljer tillsammans med återhållsamma färger är det som hemmen ska prydas av i jul.

Det är bland annat Xavier Pauchard-inspirerade stolen i rå metall, golvlampan Gräshoppa, med sitt ursprung i Greta Grossmans design, den berömda stilen från Charles Eames stol i metall och läder, och cocktailbordet i metall och glas med design hämtad från Eileen Gray.

VOGA.com startades utifrån grundarnas passion för vacker design och med en stark vision; att producera klassiska designmöbler av samma höga kvalitet som originalen, till överkomliga priser som gör dem tillgängliga för alla. Idag har de kunder över hela världen. Företaget grundades 2008 och är baserat i Storbritannien.

Julklappstips från Voga (mer information och bilder finns i bifogad PDF):

- Tolix Inspired A Chair, Xavier Pauchard Style, färg: Raw Metal, från 800 SEK
- Grasshopper Floor Lamp, Greta Grossman, från 1400 SEK
- DAR Chair, Charles Eames Style, från 1000 SEK
- Cocktail Table, Eileen Gray Style, från 1100 SEK

Mer information om möblerna finns här: www.voga.com/en?utm_source=pr&utm_medium=affiliation&utm_campaign=christmascampaign2014se

För ytterligare information och högupplösta bilder, vänligen kontakta Elin Norlin, Comvision, elin@comvision.se, 070-279 86 40

Taggar:

Citat

Chris Diemer, designansvarig på Voga.