Expressen först i Sverige med röststyrd målservice

Report this content

Expressen först i Sverige med röststyrd målservice Voice Providers användarvänliga teknik ger mål i realtid till mobilen Svenska Voice Provider, som utvecklar och marknadsför röststyrda telefonitjänster, har tecknat avtal med Expressen om att utveckla och driva en röststyrd målservicetjänst. Avtalet innebär att alla sportintresserade nu har möjlighet att enkelt få information i realtid om ställning och mål i matcher. - Vi vet alla hur det är. Vi vill veta NU hur det går för vårt lag, och vi vill kunna få reda på ställningen i matchen enkelt och snabbt utan en massa knapptryckande. Där är röststyrning av telefonen ett intressant komplement till den målservice vi har på webben och det kul att få vara först i Sverige att kunna erbjuda den här tjänsten, säger Lars Näslund, Expressens sportchef. Tjänsten lanseras på lördag i samband med Sveriges VM-kval match mot Slovakien och kommer i början att erbjuda resultat från allsvenskan, VM- kvalmatcherna och de stora internationella ligorna. Måltjänstens utbud kommer naturligtvis att växla med säsongerna vilket betyder att t ex bandy- och ishockeymål kommer att erbjudas när de säsongerna drar igång. Voice Provider står för teknik och drift av tjänsten medan resultaten samlas in och samordnas av innehållsleverantören Score 24. - Målservice har idag blivit en populär tjänst på kanaler som webb och sms. Det känns därför extra spännande att vi tillsammans med Voice Provider och Expressen öppnar upp en helt ny kanal för live rapportering av idrottsevenemang, säger Peter Gagneus, VD för Score 24. Avtalet med Expressen är det andra på kort tid för Voice Provider. Företaget har tidigare skrivit ett liknande avtal med Svensk Börsinformation om att utveckla och driva en röststyrd tjänst för aktiekurser i realtid. Även den tjänsten fungerar som ett användarvänligt komplement till de Internet- och telefontjänster som finns sedan tidigare. -Samarbetet med Expressen är något vi är mycket glada över, säger Michael Carlquist, VD för Voice Provider. Det är ytterligare ett tecken på att marknaden börjar förstå hela vidden av den nytta och de fördelar som röststyrda tjänster innebär. Vi ser en tydligt ökad efterfrågan på röststyrda tjänster, både från konsumenter och våra kunder, och vårt erbjudande svarar väl mot marknadens krav. För mer information, vänligen kontakta: Michael Carlquist Peter Gagneus VD, Voice Provider VD, Score 24 Tel: 08-508 88 940 Tel: 08-56243071 michael.carlquist@voiceprovider.com peter.gagneus@score24.com Lars Näslund Sportchef, Expressen Tel: 08-738 30 00 http://www.expressen.se Voice Provider startade sin verksamhet i oktober 2000. Voice Provider utvecklar och marknadsför produkter för röststyrda telefonitjänster genom en ASP-modell. Produkterna levereras främst som mervärdestjänster till företag med verksamheter som kundtjänst, handel, information och olika typer av bokningstjänster. Voice Provider ägs av Ledstiernan, Telenor Venture II ASA, 2M Invest AS, Mobile Garden samt Entreprenörerna. www.voiceprovider.se Score24 bildades i maj 2000 och har snabbt blivit en av de mest heltäckande liveresultattjänsterna i Europa. Score24 har livebevakning på de ledande fotbollsligorna och cuperna i Europa. Även ishockey, svensk bandy och handboll är en del av utbudet. www.score24.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/31/20010531BIT01280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/31/20010531BIT01280/bit0001.pdf