Report this content

Voice Provider gör det möjligt för Svensk Börsinformation att erbjuda röststyrda börstjänster Glöm krångliga knappmenyer, låt rösten göra jobbet istället Svenska Voice Provider, som utvecklar och marknadsför röststyrda teletjänster, har tecknat avtal med Svensk Börsinformation om att utveckla och driva en röststyrd tjänst för kursinformation. Samarbetet innebär att Svensk Börsinformation nu kan erbjuda sina kunder ytterligare en kanal för börsinformation utöver dagens telefon- och Internettjänster. - Vi märker att efterfrågan på röststyrda tjänster ökar, säger Michael Carlquist, VD för Voice Provider. Jag tror att vi går mot samma utveckling som i USA där lagstiftningen mot diskriminering av bland annat handikappade, tillsammans med kundernas krav på service, drivit på utvecklingen av röststyrda tjänster. Voice Providers ASP-baserade lösning bygger på taligenkänning och använder språkunika statistiska modeller och sökalgoritmer. Behovet av och efterfrågan på röststyrda tjänster ökar i takt med samhällets växande krav på användarvänliga och handikappanpassade IT-lösningar. Även debatten kring risken med mobilpratande i bilen har lett till ökat intresse för röststyrning. - Börsinformation är tidskritisk och det finns en efterfrågan att kunna nå den oavsett tid och plats. Att kunna erbjuda informationen via en röststyrd tjänst ser vi på Svensk Börsinformation som ett naturligt komplement till våra övriga tjänster. Röststyrning är ett användarvänligt alternativ som breddar tillgängligheten av börsinformation, säger Peter Moré VD för Svensk Börsinformation. Voice Provider startades i oktober 2000 av sex personer med mycket lång erfarenhet inom utveckling och marknadsföring av röststyrning. VD Michael Carlquist kommer från Europolitan där han har var ansvarig för företagets strategi för röststyrda tjänster. - Vi är mycket glada över samarbetet med Svensk Börsinformation, säger Michael Carlquist. Vår målsättning är att nå en ledande position som leverantör av lösningar för röststyrda tjänster och det här känns som en mycket bra start för oss. Svensk Börsinformation är ledande inom sitt område och vi ser det som ett gott betyg att de valde oss som leverantör. För mer information, vänligen kontakta: Michael Carlquist Peter Moré VD, Voice Provider VD, Svensk Börsinformation Tel: 08-508 88 940 Tel: 08-736 55 00 michael.carlquist@voiceprovider.com peter.more@svenskborsinfo.se Om Voice Provider Voice Provider startade sin verksamhet i oktober 2000. Voice Provider utvecklar och marknadsför produkter för röststyrda telefonitjänster genom en ASP-modell. Produkterna levereras främst som mervärdestjänster till företag med verksamheter som kundtjänst, handel, information och olika typer av bokningstjänster. www.voiceprovider.se Om Svensk Börsinformation Svensk Börsinformation grundades 1990 och levererar IR- och aktieinformation i digitalt format via Internet, mobilt Internet och telefontjänster. Börsnoterade företag, portaler och Internetsidor ges möjlighet att presentera informationen som kunden kräver och användaren önskar. Svensk Börsinformation ingår sedan 1994 i Bonnierkoncernen, och är ett av företagen inom Bonnier Affärsinformation. www.svenskborsinfo.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/21/20010521BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/21/20010521BIT00250/bit0001.pdf