Från Scandfilter till Vokes Air

Report this content

Luftfilterexperten införlivar sitt svenska dotterbolag med resten av organisationen under namnet Vokes Air i en internationell relansering av varumärket

Vokes Air omstrukturerar organisationen efter produkt och leverans av tjänster uppdelat efter marknadssegment för att skapa ett tydligare och mer värdefullt erbjudande för kunderna.

SVENLJUNGA, 19 april, 2011 Luftfilterleverantören Vokes Air döper om sitt svenska dotterbolag Scandfilter i syfte att skapa en gemensam europeisk varumärkesidentitet under namnet Vokes Air. Det tidigare Scandfilter är en pionjär när det kommer till luftfiltrering inom HVAC (värme, ventilation och luftkonditionering), och har genom åren utvecklats till att, tillsammans med resten av Vokes Air, erbjuda ett brett utbud av lösningar för ren luft.

”Vi tror att detta är rätt tillfälle att komma samman under en gemensam fana med tanke på de utmaningar som ligger framför oss och att vi nu breddar verksamheten”, säger George Black, VD. "Tack vare vår diversifierade kundbas som spänner över en mängd olika branscher, från fastighetsförvaltning till biologisk forskning, betonar vi inte bara samstämmigheten i vårt varumärke, utan också vilka varierande behov våra kunder har."

För att säkerställa att företaget är optimalt anpassad för att uppfylla dessa behov, omstrukturerar Vokes Air nu organisationen till två affärsområden: Clean Air-divisionen som fokuserar på marknaden för att ersätta reservluftfilter inom HVAC-system, och Engineered Solutions för design och leverans av kundanpassade system för luftfiltrering inom elproduktion, industri- och sjukvårdssektorn. "Syftet med omstruktureringen är att fokusera våra interna resurser på produkter och tjänster efter marknadssegment, detta för att skapa mer värde för våra kunder", förklarar George Black.

För att markera nystarten av den nya företagsstrukturen lanserar Vokes Air en ny logotyp och en ny varumärkesplattform som associerar till kvalitetsprodukter och tjänster inom luftfiltrering. I samband med detta lanseras även en ny hemsida www.vokesair.com, som bland annat kommer innehålla en chattfunktion där besökare kan få omedelbara svar på sina produktrelaterade frågor. Vidare kommer hemsidan innehålla utökad information om produkter och installationer samt en funktion som låter besökarna själva konfigurera en produkt och sedan skicka den till Vokes Air för en fullständig prisförfrågan.

För mer information kontakta:

Fredrik Wincrantz
Telefon: +46 736 25 84 83
fredrik.wincrantz@bm.com

Om Vokes Air

Med en historia inom området för luftfilter som sträcker sig tillbaka till 1927, används Vokes Airs luftfiltreringslösningar över hela världen för att skydda människor, processer, utrustning och miljö. Företaget har över 500 anställda på 12 kontor i 11 länder, och levererar till över 5000 kunder, främst i Europa. Tillverkningsfabrikerna är belägna i Sverige, Tyskland och Storbritannien. Vokes Airs produkter ligger i framkant när det kommer till innovativ design och kvalitet. Luftfilter är utformade och tillverkade med det enda syftet att leverera ren luft på det mest effektiva sättet, till det mest kostnadseffektiva priset, och med minimal påverkan på världen omkring oss. Utbudet av produkter har finkalibrerats för att skapa den optimala lösningen för alla typer av användningsområden. Detta tack vare årtionden av arbete hand i hand med kunderna, som bidragit till ovärderlig kunskap och erfarenhet på vägen. Vokes Airs mål som experter inom luftfiltrering är att skapa en värld med ren luft. För mer information, besök www.vokesair.com